ساخت روبات‌ هایی با ساختار الاستیک و منعطف از طریق پرینت مدارات الکترونیک

چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به لطف توسعه‌ی مواد نرم برای ساخت روبات‌ها و همچنین ماژول‌های الکترونیک چسبان و منعطف، گروه جدیدی از محققان در دانشگاه Purdue موفق شدند تا فرآیند توسعه‌ی مناسبی را برای تولید انبوه روبات‌هایی با ساختار نرم و لطیف بیابند.
تبلیغات

با استفاده از مواد نرم برای استفاده در ساخت روبات‌ها و همچنین ماژول‌‌های الکترونیک به منظور توسعه‌ی قطعات الکترونیک و مدارها، محققان موفق شد‌ه‌اند تا فرآیند مناسبی را به منظور تولید انبوه این نوع روبات‌ها پیدا کنند. در این روش مدارات مورد نظر با استفاده از پرینتر جوهر افشان مخصوصی که با استفاده از آلیاژ مایعی از فلز شارژ شده، مدارهای مورد نظر را روی مواد الاستیکی و فیبرها پرینت می‌کند.

ربکا کرامر، یکی از محققان در این طرح چنین اظهار نظر می‌کند:

این فرآیند امکان پرینت انواع هادی‌ها و ماژول‌های الکترونیک را روی مواد کشسان و نرم شامل انواه فیبرها و مواد الاستیک فراهم می‌کند.

در صورتی که برای ساخت مدارها از فلز مایع استفاده شود، دیگر مشکلی برای ارتباطات موجود در اثر کش آمدن، فشرده‌سازی یا تا شدن ایجاد نخواهد شد.

این فرآیند Mechanically Sinsered Gallium-Indium Nanoparticles نام گرفته است که در واقع به معنای چفت و بست شدن نانوذرات گالیوم و اینیدوم است. با توجه به اینکه مدارات مورد نظر از طریق پرینت فلز تهیه می‌شود، از این‌رو پیش از آنکه فلز مایع بصورت جوهر در پرینتر مورد استفاده قرار گیرد، طی پروسه‌ای به ذرات نانو تبدیل می‌شود. این پروسه شامل حل کردن آلیاژ توسعه یافته با موادی نظیر اتانول است. البته پروسه‌ی مخلوط کردن این دو ماده با سرعتی نزدیک به سرعت صوت صورت می‌پذیرد تا ذرات نانوی آلیاژ فلز بصورت یکدست درون اتانول مخلوط شوند.

پس از پرینت مدار، اتصالات با استفاده از یک پوشش محافظت می‌شود تا از اختلالات الکتریکی در زمان عبور جریان پیشگیری شود. البته این پوشش را می‌توان در هر زمانی جدا کرده و تغییرات مورد نظر را در مدار اعمال کرد. تیم توسعه‌دهنده در نظر دارند تا این روش را مورد آزمایش قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات