انویدیا از موفقیت در مرحله‌ی اول شکایت از سامسونگ و کوالکام خبر داد

سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا چند روز پس از آنکه سامسونگ گلکسی نوت 4 را در جریان IFA 2014 معرفی کرد، از سامسونگ و کوالکام به دلیل زیر پاگذاشتن پتنت‌های این کمپانی شکایت کرد. حال قاضی دادگاه طرفین را برای تعیین پتنت‌های زیر پا گذاشته شده به جلسه‌ی پیش از دادگاه فراخوانده که انویدیا این موضوع را موفقیتی برای خود خوانده است.
تبلیغات

شهریور ماه سال گذشته، انویدیا دو کمپانی سامسونگ و کوالکام را به دلیل زیر پا گذاشتن هفت پتنت این کمپانی مربوط به پردازش تصویر و ساز و کار نوردهی در پردازنده‌های گرافیکی تحت تعقیب قرار داده و شکایتی را تقدیم سازمان تجارت بین‌المللی آمریکا کرد تا فروش گوشی‌های‌هوشمند و گجت‌هایی که این پتنت‌ها را زیر پا گذاشته‌اند، متوقف شود.

حال سازمان تجارت بین‌المللی آمریکا از طرفین خواسته تا برای مشخص کردن پتنت‌های زیر پا گذاشته شده و حوزه‌ی تاثیرگذاری آن پیش از برگزاری جلسه‌ی دادگاه در حضور قاضی به بیان جزئیات بپردازند.

انویدیا مدعی است که این مساله یک قدم بزرگ در جهت محکومیت دو کمپانی سامسونگ و کوالکام است. البته باید به این موضوع اشاره کرد که هنوز جلسه‌ی دادگاه برگزار نشده و تقریبا راه درازی تا صدور حکم نهایی باقی مانده است.

سخن‌گوی انویدیا با اشاره به اینکه ۶ پتنت از مجموع ۷ پتنت مورد بحث این کمپانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، این موضوع را موفقیتی برای انویدیا خوانده است. سخن‌گوی انویدیا ماه ژوئن را زمان شنیدن اخبار بیشتری در این باره خوانده است.

این اولین بار است که انویدیا در تاریخ ۲۲ ساله‌ی فعالیت خود به خاطر زیر پاگذاشتن پتنت‌هایش توسط کمپانی‌های دیگر رو به سوی مراجع قضایی آورده است.

انویدیا مدعی است که پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده در گوشی‌های‌هوشمند سامسونگ هفت پتنت این کمپانی آمریکایی را زیر پا گذاشته‌اند. از جمله‌ی این پردازنده‌های گرافیکی باید به محصولات Mali کمپانی آرم، PowerVR کمپانی Imagination و آدرنوی کوالکام اشاره کرد. البته در دادخواست مطرح شده خبری از نام ARM و Imagination نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات