شارپ بخش تولید نمایشگر گوشی‌ های‌ هوشمند را از بدنه‌ خود جدا می‌ کند

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه شارپ در سال‌های اخیر بیشتر روی گوشی‌های‌هوشمند متمرکز شده، اما همچنان مشکلات مالی گریبان‌گیر این کمپانی است و از این‌رو گزارش‌های منتشر شده حکایت از اعمال تغییراتی در این کمپانی دارد تا شارپ بتواند همچنان به مسیر خود ادامه دهد.
تبلیغات

گزارش‌های منتشر شده توسط Nikkei، Wall Street Journal و Reuters حاکی از آن است که کمپانی ژاپنی برای ادامه‌ی فعالیت خود و رقابت با غول‌های کره‌ای نظیر سامسونگ و ال‌جی، برای جدا کردن بخش تولید نمایشگر‌های گوشی‌های‌هوشمند از بدنه‌ی اصلی کمپانی برنامه‌ریزی کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده شارپ این اقدام را پیش از پایان سال جاری میلادی، یعنی تا ماه مارس بعدی پیاده‌ خواهد کرد. وال استریت ژورنال پیش‌بینی کرده که این تغییرات پیش از اعلام برنامه‌‌های بازسازی شارپ در ماه می، بصورت عمومی منتشر خواهد شد. در حال حاضر شارپ به اعلام این نکته اکتفا کرده که در حال برنامه‌ریزی برای سازمان‌دهی دوباره‌ی بخش‌های مختلف کمپانی است.

جدا کردن بخش تولید صفحه‌‌های نمایش گوشی‌های‌هوشمند توسط شارپ نشان از رقابت سنگینی دارد که با وجود کمپانی‌های بزرگ کره‌ای نظیر سامسونگ و ال‌جی در این بخش درگرفته است. شارپ قصد دارد تا با جدا کردن این بخش بتواند از کمک‌های دولتی و سرمایه‌گذاری‌های سایر بخش‌ها استفاده کند. هرچند بازار گوشی‌های‌هوشمند رونق بیشتری گرفته، اما با وجود کمپانی‌های کره‌ای و همچنین رقبای ژاپنی نظیر Japan Display، شارپ همچنان مشکلاتی دارد که امیدوار است با در پیش گرفتن این سیاست بتواند اوضاع خود را بهبود دهد. از جمله‌ی کمپانی‌هایی که مشتاقانه در پی سرمایه‌گذاری در بخش تولید ال‌سی‌دی شارپ است، می‌توان به فاکس‌کان اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات