اپل در جایگاه هشتم ثبت پتنت موبایل در سال 2014 قرار گرفت

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
در سال ۲۰۱۴، اپل جایگاه هشتم ثبت پتنت را در بین کمپانی‌های بزرگ مختلف ثبت کرده است که نشان دهنده‌ی اهداف این شرکت برای سال‌های آتی است. ثبت پتنت‌های متعدد توسط یک شرکت نشان دهنده‌ی اهداف آن شرکت است و مشخص می‌کند که چه میزان به دنبال ایده‌های نو و خلاقانه رفته است.
تبلیغات

 نزدیک شدن اپل به ۱۰ شرکت برتر تهدیدی بسیار جدی برای شرکت‌های دیگر به حساب می‌آید، زیرا ممکن است که در سال‌های آتی شاهد یک محصول فوق العاده از این شرکت باشیم. البته لازم به ذکر است که در لیست شرکت‌های برتر از اپل در این رده بندی نیز نام‌های آشنایی از جمله سامسونگ، گوگل، مایکروسافت و ال‌جی به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارشی که توسط شرکت مشاور استراتژیک تلفن همراه Chetan Sharma منتشر شده، کمپانی IBM جایگاه اول ثبت پتنت را کسب کرده است؛ در سال ۲۰۱۳ جایگاه اول مربوط به شرکت سامسونگ بود. شرکت کوالکام هم رتبه‌ی سوم را از آن خود کرد که در نوبه‌ی خود بهترین رتبه را کسب کرده است. در بین هفت رتبه‌ی برتر، شرکت‌های مایکروسافت، گوگل، سونی و ال‌جی قرار دارد. اپل رتبه هشتم را کسب کرده و پس از آن به ترتیب بلک‌بری و اریکسون قرار دارند. طبق این گزارش، تعداد ثبت پتنت موبایل در ایالات متحده آمریکا رشد چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۴، بیشترین ثبت پتنت (۱۷ درصد) مربوط به دستگاه‌های موبایل بود و از هر ۱۰ درخواست ثبت پتنت یکی مورد تایید قرار گرفته بود. اروپا در سال ۲۰۱۳ سهم بیشتری در آمار و ارقام نداشته و با کاهش ۴ درصدی ثبت پتنت مواجه بوده است. شرکت Chetan Sharma یکی از دلایل این کاهش را کمپانی نوکیا می‌داند که بخش موبایل خود را به مایکروسافت واگذار کرده است. پس از ایالات متحده، ژاپن و چین رتبه‌های بعدی و بیشترین آمار ثبت پتنت را دارند. کمپانی‌های ZTE و هواوی از چین، سهم بزرگی در این آمار دارند، اگر چه کمپانی‌های مدیاتک و شیائومی هم وضعیت رو به رشدی را در این لیست تجربه کرده‌اند.

اپل اهداف بزرگی در سر دارد و به نظر می‌رسد در سال‌های آتی نیز تعداد پتنت‌های خود را افزایش دهد؛ به گزارش سازمان ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا، اپل قصد دارد در موبایل خود از دو لنز برای سنسور دوربین استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات