سونی نیمی از سهام خود در المپیوس را به فروش می‌رساند

پنج‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کازو هیرای - مدیرعامل سونی دست به هر کاری می‌زند تا شرکتش را در وضعیت بهتری قرار دهد. یکی از این اقدامات فروش بخش‌های مختلف سونی از جمله وایو بود. وی در تازه‌ترین اقدام خود قصد دارد سهام سونی در المپیوس را به فروش برساند.
تبلیغات

رویترز و بلومبرگ گزارش کرده‌اند که سونی قصد دارد تا نیمی از سهام خود در کمپانی المپیوس را که در زمینه‌ی محصولات تصویر برداری پزشکی در سال ۲۰۱۲ خریداری شده بود به فروش برساند. سونی تا پیش از فروش این بخش از سهام خود، بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت Olymups به حساب می‌آمد. سونی در سال ۲۰۱۲ مبلغی معادل ۶۴۵ میلیون دلار را در المپیوس سرمایه گذاری کرد. هنوز مشخص نیست که سهام این شرکت در حال حاضر چقدر ارزش دارد و سونی از بابت فروش نیمی از سهام خود چقدر بدست می‌آورد.

کازو هیرای برای نجات کمپانی خود سخت تلاش می‌کند و قسمتی از این تلاش فروش بخش‌های غیربازده و حتی دارایی این شرکت است. در حال حاضر کم بازده‌ترین بخش سونی، قسمت موبایل است که شاید امسال آخرین شانس این بخش برای خودنمایی باشد. باید منتظر ماند و دید سونی از بابت فروش سهام خود در المپیوس چه مبلغی را بدست می‌آورد و آن را چطور هزینه می‌کند. بخش موبایل این شرکت نیز به اکسپریا زد ۴ چشم دوخته است.

به هر حال سونی باید با دقت بیشتری پول خود را خرج کند چرا که کم کم چیزی برای فروختن باقی نخواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات