تماشا کنید: بوئینگ پتنت مربوط به سپر کمان الکترومغناطیس را به نام خود ثبت کرد

دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
بوئینگ پتنت مربوط به نیروی میدانی را به نام خود ثبت کرد. شاید از خود بپرسید که نیروی میدانی چیست؟ نیروی میدانی کمانی الکترومغناطیس است که با وارد کردن شوک تضعیف کننده، نیروی انواع اشیا نفوذی و موج انفجار را دفع می‌کند.
تبلیغات

این فناوری علی‌رغم اینکه بسیار جالب توجه و کاربردی است، اما هنوز فاصله‌ی زیادی تا تبدیل شدن به واقعیت دارد، البته باید به این موضوع اشاره کرد که شاید در آینده‌ی نزدیک در میدان‌های نبرد شاهد استفاده از این فناوری برای محافظت از افراد و تجهیزات نظامی باشیم.

فناوری پتنت شده توسط بوئینگ تنها در برابر موج ناشی از انفجار از افراد و تجهیزات محافظت می‌کند. البته بسیاری از خودروهای نظامی توسعه یافته به خودی خود قابلیت مقاومت در برابر موج انواع گلوله‌های انفجاری را داشته و می‌توانند تا حدودی سرنشینان را از آسیب حفظ کنند.

 براساس اطلاعات ارائه شده بوئینگ در سیستم خود با استفاده از سنسور‌هایی انفجار را در حاشیه‌ی وسیله‌ی مورد نظر تشخیص داده و سپس به محاسبه‌ی زمان و مکان دقیق وقوع انفجار می‌پردازد. سپس براساس اطلاعات به دست آمده، سپری متشکل از الکتریسیته یا انرژی مایکرویو تشکیل شده و بخشی از مولکول‌های هوای موجود در آن ناحیه را گرم می‌کند که نتیجه‌ی آن ایجاد لایه‌ای از پلاسما بین خودرو و نقطه‌ای است که انفجار در آن روی داده است. دمای پلاسما و تراکم آن باعث می‌شود تا موج انفجار حاصل شده جذب شده و بخشی از آن نیز منحرف شود.

در اسناد مربوط به پتنت ثبت شده، تصویر یک هامر مورد استفاده از در ارتش مشاهده می‌شود، اما براساس اطلاعات منتشر شده، می‌توان از این فناوری برای حفاظت از انواع وسایل نقلیه‌ی نظامی شامل انواع زیردریایی‌ها، ساختمان‌ها و کشتی‌ها استفاده کرد.

محاسبه‌ی میزان قدرت دفاعی با استفاده از این فناوری نیز در شرابط مختلف بسیار متفاوت است. برای مثال در وسایل نقلیه‌ی سبکی نظیر هامر شاید نیاز باشد تا برای انواع انفجارها از سپر الکترومغناطیس استفاده شود، اما در مورد سایر وسایل نقلیه و نظامی سنگین نظیر تانک‌ها می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد تا در صورت وقوع انفجارهای سنگین بتوان از تشکیل سپر دفاعی بهره برد. براساس اطلاعات ارائه شده این سیستم از وجود یک پایگاه داده‌ی متشکل از انفجار انواع بمب‌ها بهره خواهد برد تا از این طریق سیستم قادر به تصمیم‌گیری باشد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات