پرینت سه بعدی اسلحه‌ با قابلیت شلیک گلوله‌ های کالیبر 7.62 میلیمتر ناتو

شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از سال ۲۰۱۳ میلادی شماری از کمپانی‌ها با استفاده از پرینترهای سه بعدی اقدام به تولید اسلحه می‌کنند. امسال تیم Printed Firearm موفق به پرینت اسلحه‌ای شده که بسیار قوی‌تر از نسخه‌های پیشین است که گلوله‌های کالیبر ۷.۶۲ را شلیک می‌کند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۳ میلادی کمپانی DEfense Distributed موفق به تولید اولین اسلحه‌ی پرینت شده‌ی جهان شد. این اسلحه Liberator بود. سال ۲۰۱۴ این کمپانی از اسلحه‌ی دیگری رونمایی کرد که AR-15 نام داشت. این کمپانی موفق شد در آزمایش این اسلحه هزاران گلوله‌ی کالیبر ۵.۵۶ را بدون ایجاد مشکلی شلیک کند. اما امسال مساله جدی‌تر از پیش شده است، چراکه Printed Firearm اسلحه‌ی جدیدی ساخته که بسیار قوی‌تر از نمونه‌های پیشین تولید شده است. اسلحه‌ی جدید همان اسلحه‌ی ماژولار  Colt CM109 است که می‌توان آن را برادر بزرگ‌تر AR-15 خواند. این اسلحه قادر است گلوله‌های کالیبر ۷.۶۲ را شلیک کند. گلوله‌ی کالیبر ۷.۶۲ قادر است مسافت طولانی‌تری را با قدرت بیشتر طی کند که این موضوع اسلحه را مرگبارتر از نمونه‌های پرینت شده قبلی کرده است. استفاده از کالیبر بزرگ‌تر به معنای قدرت بیشتر است و این موضوع شرایطی را برای اسلحه پدید می‌آورد، چراکه نیروی وارد شده به اسلحه در لحظه‌ی شلیک بالا است و از این‌رو باید اسلحه دارای شاسی قوی‌تری باشد تا بتواند فشار وارد شده را تحمل کند.

پرینت یک اسلحه با استفاده از یک پرینتر سه‌بعدی به معنای موفقیت آمیز بودن فرآیند تولید نیست. تولید AR-15 و Liberator نیز براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی سازنده در نسخه‌های ابتدایی با مشکلاتی زیادی روبرو بوده است، بطوریکه در نسخه‌های اول اسلحه پس از چند شلیک دیگر کار نکرده است. به نظر می‌رسد Printed Firearm این مشکل را حل کرده است، چراکه به بیان این کمپانی شلیک با این اسلحه تقریبا مشکلی نداشته است. این اسلحه با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات