فیسبوک آزمایش پهپادهای اینترنتی خود را از تابستان آغاز می‌کند

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که در حال کار بر روی نوعی پهپاد است که دسترسی به اینترنت را برای مناطق خاص تسهیل کند. این پهپادها با هدف ارائه‌ی اتصال اینترنت به مناطق دور افتاده‌ی زمین و مکان‌هایی که در آن‌ها خبری از پوشش اینترنتی نیست طراحی شده‌اند. حال خبرها حکایت از آزمایش قریب‌الوقوع این پهپادها توسط فیسبوک دارد.
تبلیغات

 فیسبوک تا پیش از این تعدادی از پهپادهای کوچک‌تر خود را مورد آزمایش قرار داده بود اما اکنون زمان آن رسیده که پهپاد اصلی که نیروی خود را از خورشید تامین می‌کند مورد آزمایش قرار گیرد. پهپادهای جدید فیسبوک که به صفحات خورشیدی مجهز بوده و ارتباط اینترنت را به ارمغان می‌آورند، از طول بال‌هایی نظیر بوئینگ 747 بهره می‌برند که البته بسیار سبک‌تر بوده و در مجموع، وزن پرنده را به حدود وزن یک خودروی سواری کوچک می‌رساند.

فیسبوک پهپاد خورشیدی جدید خود را Aquila نامیده و هدف آن را رساندن اینترنت به افرادی که از دسترسی به آن محروم هستند تعیین کرده است. بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، چیزی بین 1.1 تا 2.8 میلیارد نفر در این کره‌ی خاکی به اینترنت دسترسی ندارند. معاون بخش مهندسی فیسبوک در حاشیه‌ی کنفرانس توسعه‌دهندگان این شبکه‌ی اجتماعی گفت:

ما در حال کار بر روی یک پرواز آزمایشی هستیم که در تابستان امسال صورت خواهد گرفت. همه چیز بستگی به این خواهد داشت که این پرواز آزمایشی به چه شکل پیش رود. این پهپاد یک پرنده‌ی بزرگ است و در عین حال پروژه‌ای بزرگ که تا کنون نظیر آن انجام نشده است.

فیسبوک تنها کمپانی مطرحی نیست که در حال کار بر روی رساندن اینترنت به مناطق دور افتاده است. گوگل نیز ضمن برخورداری از پهپادهای مشابه، با پروژه‌ی Loon خود که شامل بالون‌های ویژه‌ای هستند اهداف مشابهی را در سر می‌پروراند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات