آمازون برای طراحی بهترین روبات انبارداری مسابقه برگزار می‌ کند

جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
آمازون مدتی است که در کنار نیروی انسانی، از روبات‌های خودکار نیز در تسهیلات انبار و بسته‌بندی خود بهره می‌برد. این روبات‌ها هنوز توانایی اجرای کامل وظایف مورد نیاز را بدون کمک انسانی نداشته و به همین جهت به نظر می‌رسد آمازون در صدد ارتقای آن‌هاست.
تبلیغات

 آمازون تصمیم گرفته به جای خرید یا توسعه‌ی روبات‌های اختصاصی خود، به اجرای یک رقابت پرداخته و فعالان را تشویق به ساخت بهترین روبات‌ها برای بخش انبارداری آمازون کند. در ساخت این روبات‌ها، اعمال استانداردهای عادی بسته‌بندی کفایت نخواهد کرد و برنده باید قادر به تعامل با محصولات ظریف و بسته‌بندی دقیق و سریع آن‌ها باشد.

برنده‌ی این رقابت به جایزه‌ی 25 هزار دلاری آمازون دست پیدا خواهد کرد. البته این احتمال به شکل قوی وجود دارد که برنده چیزی فراتر از 25 هزار دلار بدست آورد. شخصی که موفق به ارائه‌ی راهکار مورد نظر آمازون شود، با پیشنهاد کاری خوبی مواجه خواهد شد. مسلما ایجاد یک لشکر جدید از روبات‌ها برای بخش انبار آمازون ارزان تمام نخواهد شد.

اگرچه وجود روبات‌های کاربردی همیشه باعث خشنودی است، اما اینکه چنین رویکردی برای نیروی انسانی موجود در این مراکز به چه معنا خواهد بود هنوز مشخص نیست. امیدواریم این روبات‌های بسته‌بندی و انبارداری جدید، جای نیروی انسانی فعال در این کمپانی را اشغال نکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات