یوتیوب برای رقابت با سرویس استریم بازی Twitch آماده می‌ شود

پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه گوگل در تلاش برای تصاحب شرکت Twitch که در زمینه‌ی استریم بازی فعالیت می‌کرد ناکام ماند و معامله را به آمازون واگذار کرد، اکنون تصمیم گرفته یک بار دیگر قابلیت استریم یوتیوب را با تمرکز روی بازی و eSport راه‌اندازی کند.
تبلیغات

 یوتیوب از سال 2010 در بخش استریم زنده فعال بوده و برخی رویدادهای بزرگ نظیر State of the Union و مجموعه‌ی League of Legends را میزبانی کرده است. با این وجود این سرویس به هیچ عنوان به بزرگی و سادگی Twitch نیست. سرویس Twitch طی سالیان گذشته به استاندارد اشتراک تجربه‌های بازی و مواردی از این دست بدل شده و در حقیقت به اندازه‌ای گسترش یافته که حتی PlayStation 4 و Xbox One نیز به ادغام سرویس آن و ارائه‌ی اپلیکیشن متناسب پرداخته‌اند.

منابع این خبر مدعی هستند که گوگل هم‌اکنون تیمی متشکل از 50 مهندس را برای بازسازی بخش استریم زنده‌ی یوتیوب بسیج کرده و ممکن است در رویداد E3 که در ژوئن برگزار خواهد شد شاهد اعلام رسمی آن باشیم.

البته هیچ‌یک از این موارد موجب تعجب نیستند. پس از آنکه آمازون موفق شد روی دست گوگل بلند شده و سرویس Twitch را از آن خود کند، تمرکز گوگل برای ارائه‌ی راهکار جایگزین تنها دیر و زود داشت. در هر حال اگرچه در اختیار گرفتن بزرگ‌ترین پلتفرم بازی زنده بسیار ساده‌تر بود، اما باز هم گوگل تخصص مورد نیاز برای ساخت یک شبکه‌ی ویدیویی بزرگ را دارد. اگرچه Twitch موفق شده خود را به بخش مهمی از دنیای بازی تبدیل کند، اما باید در نظر داشت که تقریبا تمامی کنسول‌های مطرح از یک اپلیکیشن مخصوص یوتیوب نیز برخوردار هستند و بروزرسانی آن‌ها به منظور ارائه‌ی سرویس جدید چندان برای گوگل دشوار نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات