شایعات خبر از تمایل سامسونگ برای تصاحب AMD می‌ دهند

پنج‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از شایعاتی که امروز منتشر شده، اشاره به تمایل سامسونگ برای تصاحب احتمالی سازنده‌ی مطرح نیمه‌هادی‌ها یعنی AMD دارد. سامسونگ به تازگی توجه ویژه‌ای به ساخت چیپ‌های پردازشی معطوف کرده و در حال بدل کردن این قسمت به یکی از اصلی‌ترین کسب و کارهای خود است.
تبلیغات

 پیش‌تر به بررسی این مساله پرداختیم که تصاحب ای‌ام‌دی توسط سامسونگ حلال مشکلات هر دو آن‌ها خواهد بود. سامسونگ با این رخداد، شاهد شتاب فزاینده‌ی کسب و کار چیپ‌های پردازشی خود خواهد بود و ای‌ام‌دی نیز سرانجام از مشکلات متعدد خود که اغلب آن‌ها جنبه‌ی سرمایه‌ای دارند رها خواهد شد. در صورت به واقعیت پیوستن این شایعه، سامسونگ به رقیب بزرگ‌تری برای اینتل و کوالکام بدل می‌شود.

این اقدام موجب قرارگیری دارایی‌های معنوی بخش CPU و GPU ای‌ام‌دی در دستان سامسونگ خواهد شد. AMD هم‌اکنون نقش فعالی در تولید پردازنده‌های کامپیوتر و دیگر دستگاه‌ها دارد و خرید آن توسط سامسونگ موجب باز شدن راهکارها و مسیرهای جدیدی روی کسب و کار ساخت نیمه‌هادی‌های سامسونگ خواهد شد. باز شدن پای کمپانی کره‌ای به بخش‌های جدیدی که تا کنون توان فعالیت در آن‌ها را نداشته، نتیجه‌ی مسلم این رویداد خواهد بود.

ای‌ام‌دی نیز در این میان منافع بزرگی بدست می‌آورد. این کمپانی به جیب پر پول سامسونگ دسترسی پیدا خواهد کرد که با توجه به نیاز مبرم ای‌ام‌دی به بودجه‌های تحقیق و توسعه، اهمیتی دو چندان می‌یابد. عادت‌ها و سابقه‌ی مخارج سامسونگ نشان داده که این کمپانی برای خرج و هزینه در بخش تحقیق و توسعه از هیچ رقمی فروگذار نخواهد کرد. بنابراین AMD با فرصتی مغتنم روبرو خواهد بود که با استفاده از آن، پیشبرد سریع‌تر فناوری‌های اختصاصی آن را می‌توان انتظار داشت.

البته باید در نظر داشت که آنچه گفته شد کاملا بر مبنای گمانه‌زنی بوده و هیچ اعلام رسمی از سوی این دو شرکت منتشر نشده است. البته هیچ یک از دو کمپانی سامسونگ و ای‌ام‌دی این شایعات را تکذیب هم نکرده‌اند. بنابراین در حال حاضر بهتر است با دیده‌ی تردید به مساله بنگریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات