کوالکام از برد توسعه DragonBoard 410c به همراه پشتیبانی از ویندوز 10 رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت چند ماه پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که ویندوز 10 را به طور کاملا رایگان برای دستگاه‌های اینترنت اشیا منتشر خواهد کرد؛ این کمپانی در این راستا از شرکت‌هایی مانند Raspberry Pi در جهت انتشار نسخه سازگار با ویندوز همکاری داشته است. حال کوالکام از برد توسعه‌ی DragonBoard 410c به همراه پشتیبانی از ویندوز 10 را رونمایی کرده است.
تبلیغات

کوالکام از برد توسعه‌ی DragonBoard 410c که مانند برد کمپانی Raspberry Pi است رونمایی کرد. این برد که ابعاد کوچکی دارد شامل پردازنده‌ی چهار هسته‌ای و ۶۴ بیتی SnapDragon 410 با فرکانس ۱.۲ گیگا هرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 306 است. این برد همچنین دارای اتصالات توسعه پذیری است. هنگامی که ویندوز 10 برای دستگاه‌های اینترنت اشیا عرضه شود، کاربران قادر خواهند بود این سیستم عامل را بر روی برد جدید کوالکام نصب کرده و از آن برای توسعه، نمونه سازی در صنعت رباتیک، دوربین‌ها، گجت‌های پوشیدنی صنعت پزشکی و ماشین آلات استفاده کنند.

Qualcomm-DragonBoard-410c

جیسون بریمنر مدیر محصولات کوالکام درباره این برد گفت:

کمپانی‌ کوالکام همچنان به توسعه‌ی بردهای جدید و کارآمد در صنعت موبایل و برای توسعه دهندگان ادامه می‌دهد. این کمپانی منابعی که برای توسعه و ساخت نمونه‌های خود مبتنی بر سیستم عامل ویندوز نیاز دارند ارائه خواهد کرد؛ دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌ها اینترنت اشیا جزو موارد قابل پشتیبانی توسط این برد هستند.

زمانی که ویندوز 10 بر روی این برد نصب شد، توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا از سرویس‌های ویندوز بخصوص سرویس‌های مبتنی بر ویندوز Azure برای سرعت بخشیدن به اختراعات و نوآوری‌های خود استفاده کنند. مایکروسافت و کوالکام در رویداد WinHEC اعلام کردند که برد DragonBoard 410c از ویندوز 10 برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء پشتیبانی خواهد کرد. 

کوین دالاس یکی از اعضای گروه سیستم عامل مایکروسافت در خصوص همکاری‌های جدید این کمپانی با کوالکام گفت:

مایکروسافت برای پیشبرد و توسعه‌ی ویندوز 10 برای دستگاه‌های اینترنت اشیا و ویندوز Azure در برد توسعه‌ی جدید کوالکام همکاری‌هایی را خواهد داشت. همکاری‌های جدید ما با کمپانی کوالکام جهت ارائه‌ی ویندوز 10 برای برد DragonBoard 410c نقطه‌‌ی عطف مهمی در تحقق یک دستگاه جدید به عنوان ارائه‌ی سرویس جدید به حساب می‌آید.

علاوه بر این، برد جدید کوالکام که مبتنی بر Snapdragon 210 بوده، اولین دستگاه و برد توسعه‌ی این کمپانی است که از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی خواهد کرد. این برد برای هر دو دستگاه‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها جهت توسعه ارائه خواهد شد. احتمال می‌رود هنگام عرضه‌ی ویندوز 10 در تابستان سال جاری میلادی، برد توسعه‌ی DragonBoard 410c نیز عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات