جانی آیو در زمان بازگشت استیو جابز به اپل، خود را یکی از نیروهای اخراجی می‌پنداشت

شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
انتشار کتاب جدید با محوریت زندگی استیو جابز، ابعاد جدیدی از زندگی کاری و شخصی وی را مورد بررسی قرار داده است. جانی آیو در این کتاب از هراس خود برای اخراج از اپل در اولین دیدار جابز پس از بازگشت به اپل سخن گفته است.
تبلیغات

کتاب جدیدی با محوریت زندگی استیو جابز با عنوان Becoming Steve Jobs منتشر شده که ناگفته‌های دیگری را از زندگی این شخصیت تاثیرگذار در دنیای فناوری روشن کرده است. این کتاب مسیر استیو جابز را در دنیای تکنولوژی مورد بررسی قرار داده که در پایان با مرگ وی به دلیل بیماری سرطان خاتمه یافته است. استیو جابز این روز‌ها طرفداران پر شماری در دنیای فناوری دارد و در صورتی که وی را همچون طرفداران دو آتشه به عنوان یک شخصیت افسانه‌ای نپنداریم، اما باید به این نکته اشاره کنیم که جابز تاثیر بزرگی در دنیای گجت‌های موبایل گذاشته است.

یکی از موارد بیان شده در این کتاب که پیش‌تر به آن پرداخته شد، پیشنهاد پیوند کبد از جانب تیم‌ کوک، مدیرعامل کنونی اپل است. شاید در صورتی که استیو جابز پیشنهاد کوک را می‌پذیرفت، امروز همچنان شاهد مدیریت وی بر کمپانی اپل بودیم.

یکی دیگر از مواردی که در این کتاب به آن پرداخته شده، وضعیت جانی آیو در اپل زمانی است که جابز به این کمپانی بازگشته است. استیو جابز با خرید کمپانی NeXT توسط اپل، دوباره وارد این کمپانی شد و امورات اپل را در دست گرفت. جانی آیو در بازگشت جابز به اپل انتظار داشت تا از کمپانی اخراج شود، چراکه آیو حدس می‌زد استیو جابز از محصولات عرضه شده توسط اپل در آن زمان، همچون مکینتاش و eMate چندان استقبال نخواهد کرد. وی به این موضوع اذعان می‌کند که در آن زمان محصولات اپل، بهترین‌های موجود در بازار نبودند.

اما پیش‌بینی آیو هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفت، چراکه استیو جابز به استعداد آیو در زمینه‌ی طراحی پی برده بود. جابز اعتقاد داشت که استعداد آیو در زمینه‌ی طراحی توسط مدیرعامل پیشین اپل، ژیل آملیو، به خوبی استفاده نشده است.

جانی آیو در این خصوص می‌گوید:

اولین باری که من با جابز دیدار کردم، وی در مورد بازگرداندن هارموت اسلینگر به اپل سخن گفت. اسلینگر طراحی Frog را بنیان نهاده بود و اولین مک را نیز برای اپل طراحی کرده بود. زمانی که جابز برای اولین بار وارد استودیوی طراحی شد، من تصویر می‌کردم که وی برای اخراج من آمده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات