پیتر چو از مدیرعاملی اچ‌تی‌سی کنار گذاشته شد، چر ونگ جایگزین شد

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
پیتر چو، یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل اچ‌تی‌سی کنار گذاشته شد و جای خود را به دیگر بنیان‌گذار این کمپانی تایوانی، چِر ونگ داد. چِر ونگ رئیس هیئت مدیره‌ی اچ‌تی‌سی نیز بوده است.
تبلیغات

پیتر چو در اچ‌تی‌سی باقی خواهد ماند و مدیریت بخش «لابراتوار توسعه‌ی آینده‌ی اچ‌تی‌سی» را برعهده خواهد داشت. این بخش مسئول توسعه و ارائه‌ی محصولات جدید اچ‌تی‌سی است.

پیتر چو در زمان بحران، مدیریت اچ‌تی‌سی را برعهده داشت و دوران سختی را پشت سر گذاشت. با وجود اینکه اچ‌تی‌سی طی دو سال اخیر توانست خود را از بحران خارج کند اما پیتر چو همیشه مناسب مدیریت بر محصولات بوده است. به همین دلیل انتخاب وی برای مدیریت لابراتوار آینده‌ی اچ‌تی‌سی، به نظر درست می‌رسد.

چِر ونگ، پیش از این نیز نقش مهمی در مدیریت اچ‌تی‌سی داشته و به شکل فعالی در تصمیم‌های این شرکت تاثیر گذار بوده است.

پیتر چو و چِر ونگ در سال ۱۹۹۷ کمپانی اچ‌تی‌سی را تاسیس کردند و به تولید و عرضه‌ی کامپیوترها و ابزارهای الکترونیکی برای کمپانی‌های مختلف و تحت برندهای گوناگون پرداختند. در سال ۲۰۰۴، پیتر چو به سمت مدیریت اچ‌تی‌سی در آمد و دوران طلایی اچ‌تی‌سی در همین زمان شروع شد. در همین زمان بود که اچ‌تی‌سی به رهبر بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شد. اما در سال ۲۰۱۲ دوران طلایی اچ‌تی‌سی به پایان رسید و این کمپانی شروع به ضرر دادن کرد.

جالب است بدانید که روند تغییر مدیریت در اچ‌تی‌سی یک شبه اتفاق نیافته است. از سال ۲۰۱۳، چِر ونگ به مرور برخی از مسئولیت‌های پیتر چو را برعهده گرفت. وی بخش‌های فروش، بازاریابی و ارتباط با تامین‌کنندگان را مدیریت کرد و پیتر چو بیشتر بر روی نوآوری و توسعه‌ی محصول تمرکز کرد.

هیئت مدیره‌ی اچ‌تی‌سی باور دارد که این تغییر باعث می‌شود تا اچ‌تی‌سی با قدرت بیشتری به سمت جلو پیش برود.

رویترز در سال ۲۰۱۳ گزارش کرده بود که به دلیل مدیریت ضعیف پیتر چو، بسیاری از مدیران ارزشمند اچ‌تی‌سی این شرکت را ترک کردند.

حال باید منتظر ماند و دید اچ‌تی‌سی با مدیریت جدید چطور عمل خواهد کرد و مردم تا چه اندازه از HTC One M9، پرچمدار امسال این شرکت استقبال خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات