کورتانا با بسیاری از اپلیکیشن های ویندوز ادغام می شود

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با تمام قوا بر روی ویندوز 10 کار می‌کند و در حال بهینه‌سازی بسیاری از قابلیت‌های آن است. یکی از این قابلیت‌ها دستیار صوتی کورتانا است که از ظاهری زیبا برخوردار بوده و ویژگی‌های جدیدی و کاربردی را به کاربران ارائه می‌کند.کورتانا اخیرا قادر به تشخیصصدای کاربر شد و حالا ویژگی ادغام کردن آن با بسیاری از اپلیکیشن‌های غیرمایکروسافتی نیز فراهم شده است.
تبلیغات

 مایکروسافت هر روزه به دستیار صوتی کورتانا قابلیت‌های جدیدی را اضافه می‌کند. این کمپانی در آخرین بروزرسانی خود اطلاع داده بود که کورتانا در بیلد جدید قادر است صدای کاربر خود را تشخیص دهد؛ این کار با پرسیدن چند سئوال از کاربر و پاسخ دادن آن‌ها انجام می‌پذیرفت. حال مایکروسافت قابلیت دیگری را ارائه کرده است که توسعه دهندگان را  قادر می‌سازد این دستیار صوتی را با اپلیکیشن‌های خود ادغام کنند.

کورتانا یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی مایکروسافت است؛ با بروزرسانی گوشی‌های ویندوزفونی، تبلت‌ها و کامپیوترها به ویندوز 10، می‌توانند این دستیار صوتی را دریافت کنند. می‌توان گفت بخش مهم فروش یک دستیار دیجیتالی این است که بتوان نشان داد این محصول از رقبای خود مانند گوگل ناو و سیری اپل پیشرفته‌تر و متفاوت است. شاید بتوان بزرگ‌ترین تفاوت کورتانا با رقبای خود را سازگاری آن با اپلیکیشن‌ها دانست؛ اگر از کورتانا بخواهید که برنامه‌ای را در Netflix پیدا کند، این دستیار صوتی علاوه بر باز کردن برنامه چندین کار و وظایفی که کاربر بخواهد، مانند جستجو را در داخل آن برنامه انجام خواهد داد. کورتانا قادر است تعامل مستقیم کاربر با اپلیکیشن‌ها را حذف کرده و در عوض قابلیتی را به کاربر ارائه می‌کند که بتواند فقط با صدای خود تمامی گزینه‌های اپلیکیشن را کنترل کند. مایکروسافت در کنفرانس WinHEC ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی کورتانا را شمرده و مهم‌ترین ویژگی آن، توانایی سازگاری با اپلیکیشن‌ها می‌داند. همچنین این کمپانی اعلام کرد که کورتانا قادر است برنامه‌های تحت وب را کاملا با صدا کنترل کند. از دیگر قابلیت مهم این دستیار صوتی می‌توان به ارائه ویژگی مخصوص توسعه دهندگان نامید که به آن‌ها کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌های خود را با کورتانا ادغام کرده تا کاربران تعامل راحتی را با برنامه‌ها داشته باشند.

کورتانا روز به روز به سخت‌افزارهای بسیاری اضافه شده و کاربردهای صوتی آن بیشتر می‌شود. حال می‌توان مهم‌ترین قابلیت این دستیار صوتی را ارائه ویژگی سازگاری کورتانا با اپلیکیشن‌‌های دیگر شمرد. مایکروسافت به زودی پلتفرم جدیدی را برای توسعه دهندگان ارائه خواهد کرد تا بتوانند کورتانا را با اپلیکیشن‌های خود ادغام کرده و ویژگی‌ بسیاری را به اپلیکیشن‌ها اضافه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات