توشیبا از هارد دیسک اکسترنال و داخلی 6 ترابایتی رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که امروزه یک ترابایت به یک استاندارد مبدل شده است، اما باز هم این فضا بسیاری از کاربران را راضی نمی‌کند و به میزان بیشتری برای ذخیره سازی محتوا نیازمندند. برای این افراد شرکت توشیبا امروز از هادر درایو جدید داخلی و اکسترنال ۶ ترابایتی خود رونمایی کرد.
تبلیغات

پیش از این هادر درایوها و فضاهای ذخیره سازی جانبی عموما از چند گیگابایت فراتر نمی‌رفتند اما با ظهور دیسک‌های یک ترابایتی شرایط فرق کرد. کاربران به هارد دیسک‌ با ظرفیت‌های بیشتر برای ذخیره اطلاعات خود نیاز دارند و از این رو شرکت توشیبا به این دسته از افراد هارد درایو جدید خود را که ۶ گیگابایت ظرفیت دارد، معرفی کرد. اگرچه می‌توان با ترکیب چند هارد کم ظرفیت‌تر، هارد درایو ۶ ترابایتی را بدست آورد، اما مسلما داشتن یک هارد درایو که این مقدار حافظه را به صورت یکجا دارد به مراتب بهتر است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که دسترسی به حافظه‌ای که از ترکیب چند هارد دیسک به وجود آمده قطعا کندتر از حالتی است که همان میزان فضا را در یک دیسک سخت داشته باشد. 

این هارد درایو هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی قابل سفارش است، بنابراین اگر لپ‌تاپ شما دارای فضای کافی برای ذخیره سازی فایل‌های خود نبوده، می‌توانید از مدل داخلی این هارد درایو جدید استفاده کنید. مدل خارجی هارد درایو جدید توشیبا تحت خط تولید Canvio Desk توشیبا ساخته می‌شود.

هر دو هارد درایو در ماه می سال جاری میلادی و با قیمت ۳۶۹ دلار عرضه خواهد شد که این قیمت برای ۶ ترابایت فضای ذخیره سازی مناسب به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات