مدیر گوگل ایکس: غول جستجو درس‌ های فراوانی از گوگل‌ گلس گرفت

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
غول جستجو با معرفی گوگل‌گلس، تب جدیدی را در دنیای گجت‌های هوشمند پوشیدنی ایجاد کرد. با وجود اینکه گلس یک محصول نهایی نبود، اما حواشی ایجاد شده برای این محصول بسیار زیاد بود. حال گوگل به انجام برخی اشتباهات در روند توسعه و عرضه‌ی این عینک‌ هوشمند اذعان می‌کند.
تبلیغات

آسترو تلر، مدیر آزمایشگاه گوگل ایکس، روز سه‌شنبه در سخنانی به این موضوع اذعان کرد که گوگل در جریان معرفی و عرضه‌ی عینک هوشمند خود، اشتباهاتی را انجام داده است. وی به این موضوع اشاره کرده که گوگل در بالا رفتن انتظارات از این محصول و همچنین دور شدن خواسته‌ها از اهدافی که تعیین شده بود، اشتباهاتی را مرتکب شده است. هرچند که این گجت با قیمتی ۱۵۰۰ دلار عرضه شده و مشتریان عادی نیز قادر به خرید آن نبودند، اما اشتباهات صورت گرفته این عینک هوشمند را از مسیر پیش‌بینی شده برای آن خارج کرد.

گوگل‌گلس در دوران حیات خود که حتی این روزها نیز می‌توان اخباری را در مورد آن شنید، با مشکلات متعددی روبرو شد. از جمله‌ی مشکلات و به بیان بهتر مناقشات بر سر این گجت می‌توان به ممنوعیت ورود افرادی اشاره کرد که سعی داشتند با گوگل‌گلس وارد رستوران‌ها و محیط‌های عمومی شوند. شماری از رستوران‌ها ورود افراد به‌همراه گوگل‌گلس را به مکان‌های خود ممنوع کرده بودند. همچنین باید به جریمه‌ی شماری از رانندگانی اشاره کرد که گوگل‌گلس به چشم داشتند. البته نباید در این بین سالن‌های سینما را از یاد برد، چراکه به منظور جلوگیری فیلم‌برداری غیر مجاز از فیلم، افرادی که گوگل‌گلس داشتند اجازه‌ی ورود به سالن‌های سینما را نیز پیدا نکردند.

هرچند گوگل‌گلس اخیرا محبوبیت خوبی را میان عموم مردم پیدا کرده بود، اما توسعه‌دهندگان دیگر چیزی در آن نمی‌دیدند و این گجت همانند گذشته جذابیتی برای افراد نداشت. تلر مشکلات و مسائل پیش آمده در فرآیند توسعه‌ی گوگل‌گلس را به‌عنوان یک درس آموزنده برای گوگل می‌داند که می‌تواند در آینده منجر به بهبود عملکرد گوگل در جریان توسعه‌ی گجت‌های هوشمند و پوشیدنی باشد. برای مثال گوگل اعلام کرده که نسل بعدی گوگل‌گلس یا هر گجت پوشیدنی دیگری توسط این کمپانی تا زمان آماده‌سازی رسمی، بصورت عمومی عرضه نخواهد شد. این موضع‌گیری را می‌توان به عنوان نتیجه‌ای حاصل از تجربه‌ی گوگل‌گلس عنوان کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات