مایکروسافت ویندوز 10 را در گوشی‌ های اندرویدی اجرا می‌ کند

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت امروز اعلام کرد که ویندوز 10 تابستان سال ۲۰۱۵ ارائه خواهد شد. بلافاصله خبری مبنی بر اینکه ردموندی‌ها قصد دارند ویندوز 10 را در گوشی پرچمدار شیائومی با نام Mi4 اجرا کنند، منتشر شد.
تبلیغات

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تحولی در گوشی‌های اندرویدی ایجاد کند و از این رو یکی از گوشی‌های پرچمدار کمپانی شیائومی را هدف گرفته است. شیائومی شریک مایکروسافت نیست اما در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای ویندوز ۱۰ در گوشی‌های این کمپانی خواهیم بود. هنوز نه مایکروسافت نه شیائومی جزئیاتی از این پروژه منتشر نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد گوشی‌های شیائومی کاملا از سرویس‌های مایکروسافت پشتیبانی کرده و ویندوز ۱۰ را اجرا خواهند کرد. این نکته هم واضح است که گوشی‌هایی که ویندوز ۱۰ مایکروسافت روی آنها اجرا می‌شود دارای قابلیت بوت دوگانه نخواهند بود.

در واقع مایکروسافت رام جداگانه‌ای را برای سری گوشی‌های اندروید عرضه خواهد کرد. این رام بر اساس ویندوز توسعه داده شده و همانند سایانوژن‌مود قابلیت کنترل و اجرای سیستم‌عامل را روی گوشی هوشمند دارد. شاید به خاطر داشته باشید که مایکروسافت قصد داشت در سایانوژن سرمایه‌گذاری کند که این قرارداد و پروژه لغو شد؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد مایکروسافت خود رام جداگانه برای گوشی‌های غیر مایکروسافتی مانند اندروید در نظر گرفته است. این رام که برای اجرای سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مایکروسافت طراحی شده، تجربه‌ای جدید از محیط سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را در گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌کند. جای تعجب نیست که مایکروسافت این رام را در چین تست و به اجرا می‌گذارد، چرا که بیشتر توسعه دهندگان تمایل دارند رام خود را در گوشی‌های ساخت این کشور اجرا کنند. به نظر می‌رسد این کار مایکروسافت برای کاربران اندروید بسیار مفید باشد، زیرا محدودیت‌هایی که توسط کشور چین برای کاربران اندرویدی جهت استفاده از گوگل‌پلی اعمال شده، بسیار زیاد است.

مایکروسافت برنامه و نقشه‌های بزرگی را برای اجرا کردن این رام در گوشی‌های اندرویدی دارد. این کمپانی اخیرا گزارش کرده که رام جدید به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. گوشی‌های شیائومی اولین هدف رام مایکروسافت است. محصولات شرکت شیائومی کاملا با نسخه‌ای سفارشی از سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند و رام ویندوز ۱۰ اولین پلتفرم جدیدی خواهد بود که در این گوشی‌ها اجرا می‌شود. البته احتمال اینکه شیائومی گوشی‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ تولید کند، کم است. اگر چنین موضوعی مطرح شود حتما باید با همکاری و مشارکت مایکروسافت انجام پذیرد.

مایکروسافت در این باره می‌گوید:

به عنوان بخشی از برنامه‌ی  Windows Insider، مایکروسافت با شرکت شیائومی برای اجرای ویندوز ۱۰ در گوشی‌های این شرکت چینی همکاری خواهد داشت. صاحبان گوشی‌های شیائومی Mi4 قادر خواهند بود تا گوشی‌های خود را کاملا فلش کرده و از نو رام ویندوز ۱۰ را نصب کنند. پس از نصب، کاربران می‌توانند تجربه‌ی خود را از این رام و البته ایرادات و مشکلات آن را به مایکروسافت گزارش دهند. مایکروسافت بسیار خوشنود است که نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز ۱۰ در گوشی‌های ساخت کمپانی‌های دیگر اجرا خواهد شد. ما آماده دریافت بازخورد از این دسته مخاطبان خواهیم بود. شیائومی جزو کمپانی‌های برتر تولید کننده گوشی‌های چینی است. ما از همکاری با چنین شرکت بزرگی بسیار خوشحالیم و انتظار داریم کاربران بتوانند رام را نصب کرده و تمامی مشکلات آن را گزارش دهند.

تاریخ و زمان دقیق ارائه‌ی این رام به زودی توسط مایکروسافت منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات