تماشا کنید: تحمل انواع ضربات توسط روبات دو پای ATRIAS

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
متخصصان دانشگاه اریگان برای حضور در مسابقات روباتیک دارپا، روباتی دو پا با عنوان ATRIAS طراحی کرده‌اند که قادر است در حال حرکت و جست و خیز، انواع ضربات وارده را تحمل کند.
تبلیغات

آتریاس روبات دوپایی است که از وجود چهار شفت فیبرکربنی و دو پای فایبرگلاس انعطاف پذیر بهره می‌برد. نام این روبات برگرفته از حروف ابتدایی عبارت Assume The Robot Is A Sphere است. مسابقه‌ی روباتیک دارپا در ماه ژوئن برگزار خواهد شد و از این‌رو متخصصان دانشگاه اریگان درصدد بالا بردن پایداری روبات خود برای شرکت در این مسابقات هستند. در آخرین آزمایش‌های انجام شده که تصاویر ویدئوی آن نیز منتشر شده، سازندگان آتریاس، این روبات را هدف توپ‌های خود قرار می‌دهند. هدف از آزمایش این روبات، رساندن آن به حدی از پایداری است که بتواند بدون مشکلی در محیط بیرون مسیر مورد نظر را طی کند. متخصصان الگوی مورد استفاده در Pogo Stick (اهرم‌های فنردار که با قرار گرفتن روی آن می‌توان با پرش و نیروی فنر طی مسیر کرد) را برای نوع حرکت این روبات در نظر گرفته‌اند.

لینک دانلود

همانطور که در ویدئوی فوق نیز مشاهده کردید، این روبات موفق شد بدون هیچ مشکلی در برابر ضربات وارد شده توسط توپ‌ها پایداری خود را حفظ کند. ویدئوی زیر نیز تصاویری از این روبات را در زمان دریافت ضربات پا نشان می‌دهد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات