تماشا کنید: تجربه‌ی دنیای مجازی از طریق حس بینایی، شنوایی و بویایی

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
مطالعه 1 دقیقه
پس از توسعه‌ی هدست‌هایی چون آکیولس ریفت که از طریق بینایی و شنوایی کاربران را به دنیای مجازی می‌برند، حال Feelreal حس بویایی را نیز به‌همراه احساس و گرمی و سردی هوا به این مجموعه افزوده است.
تبلیغات

واقعیت مجازی یکی از مفاهیمی است که اخیرا بصورت جدی در دنیای فناوری مطرح شده و کمپانی‌ها در حال توسعه‌ی گجت‌هایی مرتبط با این موضوع هستند. پس از آنکه هدست‌های واقعیت مجازی با استفاده از نمایش تصاویر و صداهای مجازی توانستند کاربران را به دنیای مجازی ببرند، Feelreal حس بویایی و امکان تشخیص گرمی و سردی را نیز به هدست آکیولس اضافه کرده است. Feelreal ماژولی مجهز به باتری را توسعه داده که از طریق بلوتوث به آکیلوس ریفت متصل شده و از وجود کارتریج‌هایی برای انتشار بو و همچنین کانال‌هایی برای گرم و سرد کردن هوا بهره می‌برد.

درون کارتریج‌های این ماژول جالب توجه، اسانس‌هایی نظیر جنگل، اقیانوس، آتش، چمن، گل و فلز قرار گرفته که می‌توان در صورت اتمام، آن‌ها را شارژ کرد. Feelreal ویدئویی را تهیه کرده که با نمایش آن، کاربر را از محیط‌های مختلف عبور می‌دهد و نسبت به موقعیت محیط مورد نظر، بوهای مختلفی را منتشر کرده و همچنین به تناسب محیط، هوا را گرم یا سرد می‌کند. Feelreal این گجت را در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی به نمایش درآورده است.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات