جانی آیو اهمیت زیادی به عمر باتری آیفون نمی‌دهد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل همیشه ظرافت خاصی در طراحی محصولات خود بکار می‌برد؛ آخرین گوشی هوشمند این کمپانی نیز از طراحی زیبا و طول عمر باتری بهتری بهره‌مند است، اما ممکن است در طول روز آیفون نیاز به چندین بار شارژ داشته باشد. جانی آیو در مصاحبه‌ی اخیر خود دلیل این مشکل را تشریح می‌کند.
تبلیغات

جانی آیو در مصاحبه‌ی اخیرش با فایننشال تایمز دلیل خود را برای بهینه بودن باتری آیفون و همچنین مصرف بیشتر باتری تشریح کرد. اندازه بزرگ آیفون ۶ به این معنی است که فضای زیادی برای باتری بزرگتر مهیا شده است؛ در مقایسه با آیفون ۵ اس، آیفون ۶ از ظرفیت باتری ۲۵۰ میلی آمپر ساعتی بیشتری بهره می‌برد. به اضافه این که اپل از تراشه A8 در آیفون 6 بهره می‌برد که انرژی به مراتب کمتری را نسبت به نسل قبلی این چیپ‌ست مصرف می‌کند این موضوع به خاطر بهره گیری از ساختار پردازنده ۲۰ نانومتری است، هر چند صفحه نمایش ۴.۷ اینچی آیفون 6 انرژی بیشتری نسبت به صفحه نمایش ۴ اینچی قدیمی مصرف می‌کند و همین امر باعث می‌شود انرژی زیادی موقع تماشایی ویدئو و وب گردی در اینترنت از طریق صفحه نمایش مصرف شود.

battery

 ممکن است برخی کاربران از مصرف بیشتر باتری آیفون شاکی باشند و اینکه در طول روز چندین باز گوشی خود را شارژ می‌کنند؛ آیو دلیل این امر را طراحی نازک و باریک آیفون بیان کرد. به عقیده‌ی وی آیفون به گونه‌ای طراحی شده که کاربران بسیاری را به خود جلب می‌کند، بعلاوه این گوشی نازک و سبک بوده، به همین دلیل افراد استفاده‌ی زیادی از این گوشی دارند. جانی آیو در این مصاحبه بیشتر در خصوص طراحی ساعت اپل صحبت کرده اما در خصوص سوالات مرتبط با باتری آیفون اهمیت زیادی نشان نمی‌داد.

آیو در این مصاحبه گفت:

باتری بزرگ گوشی را سنگین کرده و در مقابل مصرف بیشتری را خواهد داشت، به همین دلیل کاربران به این موضوع قانع نخواهند شد. به نظر من مسئله‌ی باتری گوشی چندان اهمیتی نداشته و کاربران نگرانی‌های دیگری به جز این مورد دارند. در مورد ساعت هوشمند هم، با وجود آنکه اپل واچ هزاران ساعت مورد تست و ارزیابی قرار گرفته، ما همچنان در تلاشیم تا عملکرد آن را بهبود ببخشیم.

حتی اگر این مصاحبه یک سال پیش انجام می‌شد، احتمال داشت آیو باز هم دلسوزی کمتری نشان دهد. در حال حاضر آیفون ۶ به لطف صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، باتری بزرگتری نیز دارد. به نظر می‌رسد تنها راه منطقی به همراه داشتن شارژر آیفون است، یا اینکه گوشی خود را به گونه‌ای مدیریت کنید که یک روز کامل ذخیره باتری داشته باشد. احتمالا آیو طراح کلاسیکی است که از استفاده‌ی کاربران اطلاعی ندارد؛ اما با این حال به این نکته اشاره می‌کند که طراحی آیفون دلیل اصلی مصرف بیشتر باتری است.

طبق گزارش‌ها زمان استندبای آیفون ۶ نسبت به آیفون ۵ اس بیشتر است و امتیاز زمان دوام باتری ۶۱ ساعت است. به این معنی که با شارژ کامل گوشی، اگر روزانه یک ساعت وب گردی و یک ساعت تماشای ویدئو و یک ساعت مکالمه داشته باشید، شارژ آیفون برای دو روز پاسخگوی شما خواهد بود. اما برای کاربرانی که مصرف بیشتری دارند و شاکی هستند، اپل در این خصوص می‌تواند با گوشی دادن به شکایات مشتریان و فیدبک آن‌ها، باتری بهینه‌تری از آیفون را ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات