آیا بی‌ام‌دابلیو در حال همکاری با اپل برای ساخت خودرو است؟

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش مجله‌ی آلمانی Auto Motor und Sport اپل و بی‌ام‌دابلیو در حال مذاکره برای بررسی احتمال همکاری در زمینه‌ی توسعه یک خودرو هستند. در ادامه‌ی گزارش آمده که این دو کمپانی برای ساخت خودرویی با نام BMW i3 بسیار علاقمند هستند که این ماشین کاملا طراحی اپل را دارد؛ حتی سیستم‌عاملی نیز برای آن توسعه داده شده و از طریق فروشگاه اپل به فروش خواهد رسید.
تبلیغات

بی‌ام‌دابلیو این ادعاها را رد کرده و در بیانیه‌ای به رویترز گفته که با کمپانی اپل در حال توسعه‌ی خودرو نیستند.  این در حالی است که یکی دیگر از سخنگویان بی‌ام‌دابلیو در پاسخ به گزارش مذکور گفت که مشغول مذاکرات معمول در زمینه ی آی‌تی و ارتباطات با کمپانی اپل هستند و هیچ صحبتی در رابطه با توسعه و همکاری برای ساخت یک خودروی مشترک صورت نگرفته است.

اگرچه ممکن است اپل با بی‌ام‌دابلیو در حال همکاری نباشد اما احتمالا این دو کمپانی برای ساخت قطعات خودرو مشارکت خواهند داشت. همچنین اپل سیستم CarPlay را توسعه داده که با بسیاری از خودروهای بی‌ام‌دابلیو ادغام شده است. این احتمال نیز وجود دارد که همکاری این دو کمپانی برای ساخت قطعات و سیستم یکپارچه‌ای باشد.

 ماه گذشته منابعی به خبرگزاری رویترز و وال‌استریت اطلاع داده بودند که اپل تلاش دارد وارد صنعت ساخت خودروهای الکتریکی شود و به همین علت باب مذاکرات با شرکت‌های گوناگون با سابقه‌ی خودروسازی موفق را گشوده است، اما اپل تا به حال صحت این خبرها را تایید نکرده است. یکی از دیگر مباحث مطرح شده در این گزارش شامل تقاضای بی‌ام‌دابلیو به منظور توسعه‌ی یک سیستم‌عامل برای خودروهای i3 این شرکت توسط اپل است، که در این رابطه کمپانی فعال در صنعت آی‌تی و شرکت فعال در زمینه‌ی خودروسازی هیچ توضیحی را تا به اکنون بیان نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات