تعداد برنامه‌های استور ویندوز از مرز ۲۰۰ هزار گذشت

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
روند رو به رشد تعداد اپلیکیشن‌های استور ویندوز (ویندوز RT و ویندوز 8) مایکروسافت همچنان ادامه دارد. این شرکت در آخرین گزارش خود تعداد اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه مجازی خود را بیش از ۲۰۰ هزار اعلام کرده که بیانگر علاقه تولید کنندگان اپلیکیشن‌های موبایل و توسعه دهندگان به سیستم عامل مایکروسافت است.
تبلیغات

مایکروسافت اولین بار در ژانویه سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که تعداد برنامه‌های استور ویندوز به ۴۰ هزار عدد رسیده است؛ در ماه جولای هم این تعداد به ۱۰۰ هزار برنامه رسید و نهایتا در ماه مارس ۲۰۱۴، مایکروسافت خبر از ۱۵۰ هزار اپلیکیشن در ویندوز استور داد. در آخرین بروزرسانی این کمپانی، تعداد برنامه‌ها از مرز ۲۰۰ هزار گذشته است. 

این غول نرم‌افزاری در گزارش جدید که در صفحه‌ی Microsoft by the Numbers آورده است، ارقام و آمار جدیدی را منتشر کرده که طی آن اشاره شده که صدها برنامه‌ی جدید به طور روزانه به ویندوزفون افزوده می‌شود. البته رقم صد برنامه در روز تنها یک بزرگ‌نمایی است، اما روند و کیفیت کلی امر به همین صورت است. اغلب برنامه‌ها و اپلیکشین‌های برتر اکنون در فروشگاه موبایل مایکروسافت در دسترس بوده است. فراوانی اپلیکیشن‌ها یکی از دلایل کلیدی موفقیت یک پلتفرم موبایل است.

ما در تلاشیم تا فروشگاهی با کیفیت و دارای اپلیکیشن‌های متنوع برای مشتریان ایجاد کنیم.

در ماه آگوست سال گذشته، کاربران اپلیکیشن‌های مخرب بسیاری را گزارش کرده بودند که مایکروسافت در پاسخ به این کاربران تعداد ۱۰۰ برنامه را از فروشگاه استور حذف کرد. اغلب گوشی‌های ویندوزفون لومیا به دلیل ویژگی‌های نوآورانه و کاربرپسندانه‌ی خود مورد تجلیل قرار گرفته‌اند، اما اگر دسترسی به برنامه‌های اساسی امکان‌پذیر نباشد، کاربران قطعا به راحتی به استفاده از یک پلتفرم دیگر روی می‌آورند. البته ویندوزفون همچنان پس از فروشگاه‌های مجازی اپل و اندروید قرار دارد و در واقع جایگاه سوم را در نبرد فروشگاه‌های موبایل به خود اختصاص می‌دهد. بنا به بیشتر گزارش‌ها، سهم بازار این فروشگاه تنها حدود سه درصد است. این فروشگاه در ژوئن سال ۲۰۱۲ دارای ۱۰۰ هزار برنامه در خود بود. این رقم در ماه دسامبرِ همان سال به ۱۵۰ هزار برنامه رسید و یک سال بعد، در دسامبر ۲۰۱۳، تعداد برنامه‌های موجود در ویندوزفون، عدد ۲۰۰ هزار را نشان می‌داد.  اعلام رقم ۵۸۵ هزار برنامه در این ماه، نشان می‌دهد که تنها طی شش ماه، صد هزار برنامه به این فروشگاه اضافه شده است.

 مایکروسافت در این خصوص گفت:

 ما در تلاشیم تا فروشگاهی غنی از اپلیکیشن را برای کاربران و پلتفرمی برای توسعه دهندگان در دسترس قرار دهیم. بر اساس پاسخ مشتریان و کاربران، به تازگی اقداماتی را جهت بهبود کیفیت استور و افزایش تعداد برنامه‌ها انجام داده‌ایم. گزارشات کاربران در جهت شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب بسیار مفید بود؛ در این راستا نیز متوجه شدیم که هنوز تصمیمات زیادی باید در این خصوص اتخاذ شود تا تعادلی بین برنامه‌ها داشته باشیم. در حال حاضر بیش از ۵۸۵ هزار برنامه و بازی در استور ویندوز و ویندوز فون وجود دارند و هر روز صدها برنامه و بازی جدید به آن‌ها افزوده می شوند.

یکی از سخنگویان کمپانی مایکروسافت عنوان کرده است:

ما امروزه در فروشگاه ویندوز فون خود دارای بیش از سیصد هزار برنامه هستیم و ویندوزفون همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. تنها در سال گذشته، کاتالوگ برنامه‌های ویندوز و ویندوزفون رشد ۹۴ درصدی داشته، در حالی که برخی از توسعه‌دهندگان فعال دارای ۵۰ درصد رشد بوده‌اند.

امروزه کاربران برای پشتیبانی از ویندوز 10، به توسعه و ساخت برنامه‌های Universal می‌پردازند

مایکروسافت طی دو سال گذشته تلاش بسیاری برای تشویق توسعه دهندگان برای تهیه برنامه در استورهای خود انجام داده است که می‌توان از آن جمله به در دسترس قرار دادن تنظیمات و امکانات بیشتر برای ساخت برنامه و روند ساده‌تر اخذ مجوز برای برنامه‌ها اشاره کرد که باعث می‌شد برنامه‌ها با سرعت بیشتر و دشواری کمتر بر روی استور قرار گیرند. این کمپانی برخی اوقات برای نشان دادن اطلاعات مربوط به خود، آن‌ها را به روز می‌کند. نکته‌ای که در اعلام اعداد جالب است این است که این اعداد هم اخیرا جمع استور ویندوز و ویندوز فون را نشان می‌دهد و در استور ویندوز ۱۰، با ادغام شدن استور ویندوز و ویندوز فون، بتوانیم به برنامه‌های هر دو استور در سیستم عامل ویندوز ۱۰ دسترسی داشته باشیم.

برنامه‌های یونیورسال در آینده‌ی استور ویندوز و ویندوز فون نقش به سزایی دارند و برنامه نویسان را تشویق به ساخت یک برنامه و انتشار آن برای هر نوع گجت ویندوزی مانند گوشی و تبلت و رایانه می‌کند. برنامه‌ی VLC یکی از نمونه‌های اخیر برنامه‌های یونیورسالِ غیر مایکروسافتی است. سیاست برنامه‌های یونیورسال مایکروسافت تا به این جا به خوبی عمل کرده است و همانطور که خود این شرکت می‌گوید، به زودی باید منتظر خبر‌های خوش از توسعه دهندگان باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات