مدیر بخش اندروید گوگل: گران‌فروشی اپل در تمامی محصولات نمایانگر بی مسئولیتی این کمپانی است!

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
ساندار پیچای، مدیر بخش اندروید گوگل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر وی در مورد اظهارات مدیرعامل کمپانی اپل که گاها بر ضد سیاست گوگل است چیست، به اظهار نظر پرداخته است.
تبلیغات

پیچای در ادامه به تشریح این موضوع می‌پردازد که اساسا سیاست دو کمپانی گوگل و اپل در بخش سیستم عامل موبایل کاملا متفاوت بوده و شباهتی به هم ندارد.

به عقیده وی علت اصلی انتخاب سرویس‌های گوگل توسط کاربران محصولات جذاب و دوست داشتنی است که در اکوسیستم گوگل یافت می‌شود.

ما محصولات بی‌شماری داریم که پیرو آن بیش از یک میلیارد نفر از سراسر جهان از آنها استفاده می‌کنند. این حجم وسیع از کاربران ارزش فوق‌العاده زیادی را برای ما ایجاد می‌کنند و مهمترین نکته در این میان این است که ما بسیاری از خدمات خود را به صورت رایگان به افراد ارائه می‌کنیم.

البته باید در نظر داشت زمانی که یک کمپانی خدمات خود را به طور رایگان عرضه می‌کند بدان معنی نیست که از خدمات و محصولات خود به هیچ عنوان کسب درآمد نمی‌کند. در این حالت کسب درآمد از طریق راه‌های مختلف بدست می‌آید. اما همچنان پیچای سعی دارد بر این نکته تمرکز کند که تمامی رفتارهای اپل صحیح نبوده و در همین راستا سعی می‌کند صحبت‌های خود را با بیان دلایل کافی مثبت جلوه دهد.

به نظر من این موضوع که برای در اختیار داشتن هر یک از محصولات یک کمپانی باید چند صد دلار پرداخت کرد به وضوح نمایانگر بی مسئولیتی آن کمپانی است.

وی در ادامه می‌افزاید:

البته باید اضافه کنم که بسیاری از کمپانی‌ها و کسب و کارها در مسیر مسئولیت‌پذیری گام برداشته‌اند، اما در این بین هستند کمپانی‌هایی که هدف و وظیفه اصلی را از انجام کارها صرفا کسب پول آن هم به اندازه بسیار زیاد و نامحدود می‌دانند. اپل یکی از این کمپانی‌ها است که به خوبی توانسته چنین کاری را به انجام برساند.

پیچای در ادامه اظهار نظر خود به نحوی سعی می‌کند عقاید و نظرات ریک اوسترلوه، مدیرعامل کمپانی موتورولا را بازتاب دهد. وی اخیرا به دلیل اتخاذ رویکرد شخصی سازی در فروش محصولات به شدت تحت هجوم انتقادها بوده است. در یکی از همین موارد، جانی آیو، مدیر بخش طراحی محصولات در اپل بدون ذکر نام موتورولا بیان کرده بود که شخصی سازی محصولات و دادن امکان شخصی کردن محصولات به کاربر به معنی انفعال کامل تیم طراحی و تنبلی طراحان است که سعی دارند پای خود را از پروسه طراحی کنار بکشند.

پاسخ اوسترلوه اما به اپل این بود که قیمت محصولات این کمپانی به شکل عصبانی کننده‌ای گران است.

اما به نظر می‌رسد که هم مدیر بخش اندروید گوگل و هم مدیرعامل موتورولا در هدف‌گیری خود دچار اشتباه شده‌اند؛ چراکه اساسا این مردم و مشتریان هستند که حاضر به پرداخت این ارقام برای در اختیار داشتن محصولات اپل هستند. بنابراین به نظر می‌رسد تا زمانی که یک محصول مشتریان پرو پا قرص و متعهدی دارد که حاضرند به ازای در اختیار داشتن آن هزینه کنند بر اساس نظر خود پیچای و اوسترلوه، شرکت‌هایی نظیر اپل چندان مقصر نیستند.

نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات