لنوو از کاهش نرم‌افزارهای پیش فرض خود خبر داد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
لنوو طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هنگام عرضه‌ی ویندوز 10 با لپ‌تاپ‌های این شرکت، تعداد نرم‌افزارهای پیش فرض خود را کاهش خواهد داد؛ در نتیجه نرم‌افزارهایی که بلااستفاده و زائد هستند حذف خواهند شد. در واقع لنوو درصدد بازگشت به سیستم‌هایی امن و قابل اعتماد است.
تبلیغات

 لنوو طی چند هفته‌ی اخیر، شاهد رخدادهای ناگوار بسیاری بود که باعث شد امنیت کاربران به خطر بیفتند.کامپیوترهای این کمپانی به بدافزار «سوپرفیش» آلوده بودند. سوپرفیش نوعی آسیب‌پذیری در یکی از نرم‌افزارهای از پیش نصب شده در کامپیوترهای لنوو بود که دسترسی به داده‌های ذخیره شده در مرورگر کاربر و جمع‌آوری کلمات عبور، اطلاعات بانکی و دیگر موارد مشابه را برای هکرها ممکن می‌کرد. در حالی که هنوز چیزی از ماجرای قرار دادن بدافزار در برخی دستگاه‌های شرکت لنوو در بازار تکنولوژی نگذشته بود، ‌هکر‌ها در اعتراض به قرار دادن این بد‌افزار با نام سوپرفیش در برخی از دستگاه‌های این شرکت، دامنه اصلی لنوو و ایمیل این شرکت را هک کردند؛ این دومین اتفاق بد برای لنوو دقیقا پیش از MWC 2015 بود.

اعلانیه‌ی جدید لنوو صرفا به دلیل پاک سازی تمامی لپ‌تاپ‌های این شرکت از سوپرفیش است. این بدافزار از ارتباطات SSL جهت سواستفاده از اطلاعات کاربران استفاده می‌کرد، در نتیجه کاربران، قربانی حملات Man-in-the-Middle شدند. در پی این حملات، لنوو تصمیم گرفت تعداد نرم‌افزارهای پیش فرض خود را کاهش دهد؛ این نخستین قدم کمپانی لنوو جهت پاک سازی سیستم‌های خود است. اگرچه می‌توان این بیانیه‌ را هدف درست شرکت خواند اما با این وجود تعدادی از لپ‌‌تاپ‌های این شرکت با نرم‌افزارهای بسیاری از جمله آنتی ویروس مک‌آفی و برخی نرم‌افزارهای کاربردی پیش فرض لنوو  به کاربران ارائه خواهند شد. 

لنوو اعلام کرد که بخشی را در سیستم خود جهت شناسایی هرگونه بدافزار و محدود کردن دسترسی آن به بخش‌های سیستم، تعیین کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات