فاکس‌کان روبات‌های بیشتری را جایگزین انسان‌ها خواهد کرد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکس‌کان که تولیدکننده‌ی اصلی دستگاه‌ها و قطعات اپل به شمار می‌رود تصمیم دارد طی سه سال آینده ظرفیت روباتیک موجود در خط تولید خود را گسترش دهد. درحالی که هم‌اکنون کارکنان انسانی، اصلی‌ترین بخش از منابع فاکس‌کان به شمار می‌روند، اما انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک، 70 درصد از خط تلید این کمپانی کاملا خودکار شود.
تبلیغات

 این مجموعه کارخانجات تولیدی تایوانی، هم‌اکنون بیش از 1 میلیون نفر را در کشور چین استخدام کرده است. با این حال مدیرعامل فاکس‌کان، خبر از سرمایه‌گذاری‌های پیشین و فعلی این کمپانی در تحقیقات روباتیک داده و اظهار امیدواری کرده که سرانجام روزی، لشکری روباتیک را برای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت ساخت به کار گیرد.

من تصور می‌کنم در آینده، جوان‌ها وارد این نوع از مشاغل نشده و وارد این نوع کارخانجات نمی‌شوند.

فاکس‌کان مدت‌هاست با مشکلاتی در زمینه‌ی شرایط کاری کارگران خود و انتقادات وارده در این خصوص دست و پنجه نرم می‌کند که باعث پیچیده شدن رابطه‌ی این سازنده با اپل نیز شده است. ساعت‌های کاری بالا و فراهم نبودن شرایط کاری مساعد موجب شده هر دو کمپانی فاکس‌کان و اپل وعده‌ی بهبود این شرایط را به افکار عمومی بدهند. نتیجه‌ی نهایی نمایانگر بهبود کیفیت ساخت و بهبود محصول است اما هزینه‌ی دستیابی به این مهم چیزی است که احتمالا کارکنان فاکس‌کان را بیش از پیش ناراضی خواهد کرد.

با وجود افزایش اتوماسیون، برخی کارخانجان فاکس‌کان در کشور چین همچنان شدیدا به نیروی انسانی وابسته است. برای نمونه، یکی از کارخانجاتی که مسئول ساخت آیفون‌های اپل است هم‌اکنون 300 هزار کارگر را در خط تولیدی خود قرار داده است. چندی پیش نیز به اطلاع شما رساندیم که کمپانی گوگل برای مکانیزه کردن خط تولید کارخانجات فاکس‌کان، به این سازنده برای توسعه‌ی روباتها و به کارگیری آن‌ها کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات