سامسونگ فناوری 5G را به کنگره‌ی موبایل بارسلون می‌آرود

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه برگزاری کنگره موبایل بارسلون، بسیاری از توجهات به سمت پرچمداران جدید سامسونگ و اچ‌تی‌سی جلب شده، حال آنکه سامسونگ فناوری 5G را با نرخ انتقال ۷.۵ گیگابیت بر ثانیهنیز به بارسلون می‌آورد.
تبلیغات

سامسونگ در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون، نسل جدید شبکه‌های مخابراتی را که با عنوان 5G از آن یاد می‌شود، برای کاربران نمایش خواهد داد. اگرچه استاندارد مربوط به اینترنت 5G هنوز تعیین نشده، اما شماری از کمپانی نظیر سامسونگ و اپراتور مخابراتی SK Telecom در تلاشند تا فناوری‌های مربوط به این شبکه‌ها را بیش از پیش توسعه دهند. اگرچه سرعتی که قرار است برای سرویس‌های شبکه 5G در نظر گرفته شود، بسیار خوشایند است، اما پیاده‌سازی این نوع شبکه‌ها هنوز نقاط مبهم زیادی دارد.  

برخلاف شبکه‌های 3G و 4G، در شبکه‌های مخابراتی 5G از امواجی با طول موج چند میلی‌متر استفاده می‌کنند تا اطلاعات از طریق این امواج بین کاربران و آنتن‌های مخابراتی رد و بدل شود.یکی از محدودیت‌های این سیستم، لزوم قرارگرفتن در خط دید آنتن است که گزینه‌ی مناسبی برای گوشی‌های‌هوشمندی که همیشه و همه جا در کنار ما است، چندان مناسب نیست. برای حل این مشکل از فناوری 3D Beamforming یا فیلتر فضایی استفاده شده است. این فناوری با موقعیت‌یابی گوشی‌هوشمند و آنتن‌های مخابراتی، نزدیک‌ترین آنتن مخابراتی را می‌یابد و داده‌ها را از طریق آن رد و بدل می‌کند. البته این موضوع زمانی کاربرد دارد که در مکان مورد نظر دسترسی به شبکه‌ی 5G باشد.

براساس اطلاعات ارائه شده این روش می‌تواند تداخل در شبکه را نیز کاهش دهد. برای مثال مرکز شهر را در نظر بگیرید که تعداد گجت‌های متصل به شبکه زیاد است، اما به دلیل استفاده از این روش، دو نفر می‌توانند در دو سمت یک ساختمان با استفاده از یک فرکانس بدون تداخل با یکدیگر صحبت کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات