با ارزش ۷۰۰ میلیارد دلاری سهام اپل چه می‌توان خرید؟

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
مطالعه 6 دقیقه
چندی پیش ارزش کمپانی اپل در بازار‌های بورس به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار رسید که یک رکورد در تاریخ تجارت محسوب می‌شود. برای درک بهتر میزان ارزش اپل، به بررسی گزینه‌های خرید و سرمایه‌گذاری پرداخته‌این که می‌توان با این پول انجام داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه‌های گذشته ارزش هر سهم اپل در بازار‌های بورس با اتخاذ سیاست‌هایی نظیر تقسیم سهام همراه با افزایش ارزش هر سهم، ارزش کل کمپانی اپل را بسیار بالا برده است؛ بطوریکه پس از گذر ارزش سهام اپل از کل ارزش بازار بورس کشوری نظیر روسیه، این کمپانی رکوردی را نه‌فقط در دنیای فناوری، بلکه در تاریخ تجارت از خود به جای گذاشت. ارزش اپل به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت که این موضوع کوپرتینویی‌ها را تبدیل به با ارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت کرد. البته بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که ارزش کمپانی، به معنای قیمت هر سهم کمپانی در تاریخ مشخص ضرب در تعداد سهام کمپانی مذکور است. البته شماری از اقتصاددانان، از بعدی دیگر، اپل را با ارزش‌ترین کمپانی تاریخ نمی‌دانند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این افراد مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ ارزشی برابر ۶۱۳ میلیارد دلار داشت که با برابری نرخ دلار، ارزش مایکروسافت در آن سال برابر ۸۷۵ میلیارد دلار بوده است.

در هر حال، اپل امروزه تبدیل به با ارزش‌ترین کمپانی جهان شده است. در ادامه به بررسی گزینه‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توان با استفاده از ۷۰۰ میلیارد دلار خرید تا به روشنی بزرگی این عدد مشخص شود.

خرید یک یا چند تیم ورزشی

MarketCapitalization 2

این روزها بسیاری از سرمایه‌داران عرب یا روس با استفاده از دلارهای حاصل از فروش نفت و گاز، اقدام به خرید تیم‌های فوتبال مطرح دنیا می‌کنند. اولین نمونه از چنین خریدهایی توسط رومن آبراموویچ روس انجام شد که بعدها توسط سرمایه دارن عرب حاشیه‌ی خلیج فارس نیز ادامه یافت. از جمله‌ی این تیم‌ها می‌توان به چلسی، منچسترسیتی و پاریس‌سن‌ژرمن اشاره کرد. برای انتخاب با ارزش‌ترین تیم‌های فوتبال حال حاضر جهان، از آمار فوربس کمک گرفته شده تا متمول‌ترین تیم‌های حال حاضر جهان، مد نظر باشد. در صورتی که بخواهیم ۲۰ تیم اول این لیست را خریداری کنیم، تنها باید ۲۰.۹۵ میلیارد دلار از سرمایه‌ی ۷۰۰ میلیارد دلاری اپل را خرج کرد.

با توجه به باقی ماندن بخش بزرگی از سرمایه، می‌توان به سراغ ورزش‌های دیگری نیز رفت که از این بین بیس بال یک انتخاب خوب است. در صورتی که ۱۰ باشگاه بزرگ بیس‌بال آمریکا را در نظر داشته باشیم، تنها ۹.۱۴ میلیارد دلار دیگر باید خرج کرد که البته رقم چندان زیادی نیست!

خرید یک خودروی خوب

MarketCapitalization 1

مطمئنا خودرو یا خودروهای خوب یکی از مشخصات افراد متمول است، از این‌رو برای فردی که ۷۰۰ میلیارد دلار در جیب دارد، باید یک خودروی خوب انتخاب کرد. خودروهای معمولی، حتی بهترین سوپر اسپورت‌های تولید شده نیز گزینه‌ی مناسبی نیستند و باید به سراغ نمونه‌‌های محدود رفت. گران‌ترین نمونه از بوگاتی ویرون چهار میلیون دلار قیمت دارد که می‌توان با ۷۰۰ میلیارد دلار، سفارش ساخت ۱۷۵٫۰۰۰ دستگاه از این خودروها را داد.

خرید بهترین البسه‌

MarketCapitalization 3

پس از خرید خودرو، نوبت به لباس می‌رسد. برای خرید لباس باید به سراغ یکی از بهترین برند‌های لباس در جهان رفت. فروشگاه بیژن در بورلی هیلز لس آنجلس، بهترین مکان ممکن برای فردی است که ۷۰۰ میلیارد دلار در جیب دارد. برای خرید لباس از این فروشگاه باید حداقل هزینه‌ای ۲۰۰٫۰۰۰ دلاری را در نظر داشت که شامل یک مجموعه‌ی کامل از لباس‌های طراحی شده برای یک فصل است. با وجود این مقدار پول، خرید چند دست کت و شلوار در کنار کراوات‌های چند هزار دلاری نیز نمی‌تواند مشکلی داشته باشد.

خرید یک خانه لوکس

MarketCapitalization

مطمئنا پس از خرید ۳۰ باشگاه ورزشی و چندین خودروی گران قیمت، نیاز به خانه‌ای است تا در آن زندگی کرد. بدین منظور گران‌ترین گزینه‌ی ممکن را انتخاب کردیم. موکش آمبانی یکی از متمول‌ترین افراد در هندوستان است که خانه‌ای زیبا و مجلل در مومبای در اختیار دارد. این خانه یا به بیان بهتر قصر مجلل، آنتیلیا نام دارد که از ۲۷ طبقه تشکیل شده است. در این برج مجلل، ۶۰۰ خدمه در اختیار شما خواهند بود و می‌توان از سه سکو برای پرواز یا فرود هلیکپوتر نیز استفاده کرد. ضمنا یک مرکز پزشکی اختصاصی نیز بصورت ۲۴ ساعته در اختیارتان خواهد بود تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. برای خرید این کاخ، کافی است ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کنید.

کارهای خیرخواهانه انجام دهید

MarketCapitalization 5

میانگین هزینه‌ی تحصیل یک فرد در دانشگاه هاروارد برای یک سال، ۷۰٫۰۰۰ دلار است. با استفاده از ارزش کمپانی اپل می‌توان ۲۵۰٫۰۰۰ نفر را تا پایان دوره‌ی لیسانس برای تحصیل در این دانشگاه معتبر، حمایت کرد.

خرید رقبای اپل

MarketCapitalization 6

براساس اطلاعات ارائه شده توسط فوربس، ارزش کمپانی گوگل برابر ۳۸۲ میلیارد دلار و سامسونگ ۱۸۶ میلیارد دلار است. با استفاده از ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش کمپانی اپل، می‌توان این رقبای اپل را خرید و همچنان مقداری از پول هنگفت حاصل را در اختیار داشت. می‌توان با این سرمایه‌ی کلان، دو کمپانی مایکروسافت و گوگل را نیز خرید. البته در کنار این کمپانی‌ها می‌توان چند کمپانی دیگر را از قبیل کمپانی‌های نفتی در اختیار گرفت و تا علاوه بر دو کمپانی برتر حوزه‌ی فناوری، شاهرگ‌های انرژی را در اختیار گرفت و به یک امپراطوری تبدیل شد.

راه‌اندازی یک شرکت هوایی

MarketCapitalization 7

با استفاده از ارزش کمپانی اپل می‌توان یک شرکت هوایی مجهز با ناوگانی خارق‌العاده راه‌اندازی کرد. براساس لیست قیمت جدید کمپانی ایرباس، با ۷۰۰ میلیارد دلار می‌توان ۱٫۶۰۰ فروند ایرباس A380-800 خریداری کرد. هر فروند ایرباس A380-800 قیمتی ۴۲۸ میلیون دلار دارد. در صورتی که تمایلی به خرید هواپیما از کمپانی اروپایی ایرباس نداشته باشید، می‌توانید به سراغ بوئینگ بروید و بزرگ‌ترین هواپیمای ساخت این کمپانی، بوئینگ ۷۴۷-۸ را با پرداخت ۳۶۸ میلیون دلار برای هر فروند به تعداد ۱٫۹۰۰ دستگاه در اختیار بگیرید.

تامین کسری بودجه‌ی آمریکا

MarketCapitalization 8

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مراجع مالی آمریکا، این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین تجارت جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی کسری بودجه‌ای ۵۰۵ میلیارد دلاری داشته است. اپل می‌تواند با پرداخت این پول به دولت آمریکا، کسری بودجه‌ی این کشور را کاهش داده و حتی بخشی از ۲۰۰ میلیارد دلار باقی مانده را نیز به‌عنوان وام در اختیار دولت قرار دهد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ شما در صورت در اختیار داشتن ۷۰۰ میلیارد دلار با این سرمایه‌ی عظیم چه می‌کردید؟ نظر خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید؟ آیا اپل قادر خواهد بود همچنان به روند رو به صعود خود ادامه دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات