مایکروسافت بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن برای اندروید و iOS توسعه داده است

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بخشی از استراتژی مایکروسافت برای بهبود وضعیت ویندوزفون در میان کاربران و بازسازی پلتفرم موبایل این کمپانی، توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای اندروید و iOS‌ است. مایکروسافت با این سیاست درصدد آن است تا در همه جا حضور داشته باشد.
تبلیغات

مایکروسافت تلاش بسیاری برای بهبود وضعیت ویندوزفون در بازار گجت‌های موبایل به کار می‌بندد و یکی از روش‌‌های حضور خود را نیز توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای پلتفرم‌های رقیب اندورید و iOS می‌داند. مایکروسافت با توسعه‌ی این اپلیکیشن‌ها شانس حضور در ۹۶ درصد از گجت‌های موبایل بازار را به دست می‌آورد. یکی از کارشناسان مایکروسافت در پیش گرفتن چنین سیاستی را «حضور در همه جا» توصیف کرد.

مایکروسافت پیشرفت خوبی در این حوزه داشته و اپلیکیشن‌های جالب توجهی را نیز روانه‌ی فروشگاه اپلیکیشن دو پلتفرم مورد نظر کرده است. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن‌های آفیس در کنار اپلیکیشن Outlook برای iOS اشاره کرد که با اپلیکیشن‌هایی نظیر لاک‌اسکرین برای اندروید نیز همراه شده است.

مایکروسافت در حال حاضر بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن در دو فروشگاه اپ‌استور و گوگل‌پلی دارد. اپلیکیشن‌های مورد اشاره شامل مواردی چون اسکایپ یا یامر نمی‌شود، چراکه این اپلیکیشن‌ها تحت نام توسعه‌دهندگانی غیر از مایکروسافت روانه‌ی بازار شده است. سال گذشته مایکروسافت با شتاب خوبی اپلیکیشن‌هایی را روانه‌ی بازار کرد و امسال نیز این موضوع با سرعت بیشتری ادامه دارد.

MicrosoftAppInt

با نگاهی به تغییرات و سیاست‌‌های در پیش گرفته شده توسط مایکروسافت می‌توان به روشنی دید ساتیا نادلا در خصوص پی‌گیری سیاست‌ اصلی خود یعنی Mobile-First,Cloud-First، بسیار مصمم است و این کمپانی فعالیت خود را در این حوزه فارغ از سیستم‌عامل انجام می‌دهد. این سیاست در تضاد با نگرش پیشین کمپانی است که ویندوز را تنها راهکار پیش رو می‌دید.

به‌طور حتم نمی‌توان تعداد بالای اپلیکیشن‌ها را ضامن موفقیت یا شکست مایکروسافت در طولاتی مدت عنوان کرد. کیفیت و تمرکز بیشتر مهم‌ترین نکات در موفقیت این کمپانی است. این موضوع برای مایکروسافت اهمیت دارد تا هزاران کاربر راضی را حول سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود جمع کند. اهمیت داشتن جامعه‌ی کاربران راضی و شاد بسیار بیشتر از تعداد بالای اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های نرم‌افزاری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات