سامسونگ تراشه‌ی نسل بعدی آیفون را می‌سازد

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
باوجود منازعات پتنتی اپل و سامسونگ، این دو کمپانی همیشه پشت پرده مراوداتی با یکدیگر داشته‌اند که شامل تولید تراشه برای آیفون‌های اپل می‌شد. پس از قطع ارتباطی کوتاه، سامسونگ دوباره تولید تراشه برای نسل بعدی آیفون را از سر خواهد گرفت.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در روزنامه‌ی کره‌ای Maeil Business، کمپانی کره‌ای سامسونگ دوباره همکاری با اپل را از سر گرفته و تولید تراشه‌های مورد نیاز این کمپانی را برای آیفون از سر خواهد گرفت. این گزارش حاکی از آن است که سامسونگ ۷۵ درصد از کل تراشه‌ی مورد نیاز برای تولید نسل بعدی آیفون را بر عهده خواهد داشت. به نقل از رویترز، سامسونگ این تراشه‌ها را در کارخانه‌ی تگزاس خود تولید خواهد کرد.

سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی است که علاوه بر تولید گوشی‌های‌هوشمندبا برند خود، سخت‌افزار مورد نیاز از قبیل تراشه، صفحه‌ی نمایش و موارد دیگر را نیز برای سایر رقبا، تولید می‌کند. سامسونگ یکی از معدود کمپانی‌هایی است که قادر است تعداد بسیار بالایی از تراشه‌های مورد نیاز اپل را برای استفاده در نسل بعدی آیفون، بدون مشکل خاصی تولید کند. آخرین بار سامسونگ تراشه‌ی A7 مورد استفاده در آیفون 5S را برای اپل تولید کرد، اما سال گذشته اپل برای تولید تراشه‌های خود سراغ کمپانی تایوانی TSMC رفت.

هنوز مشخص نیست این دو کمپانی چگونه به یکباره دوباره همکاری با یکدیگر را از سر گرفته‌اند. اپل و سامسونگ در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند، از این‌رو باید برای دریافت اطلاعات بیشتر به انتظار روزهای آینده نشست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات