مروری بر محصولات معرفی شده لنوو در CES 2015

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
کمپانی لنوو در نمایشگاه CES محصولات جدید زیادی را معرفی کرد، اما همه این محصولات هم جذاب نبودند. در ادامه سعی کرده‌ایم مروری داشته باشیم بر آنچه لنوو با خود به نمایشگاه آورده بود.
تبلیغات

کمپانی لنوو که لقب پرفروش‌ترین تولیدکننده پی‌سی در دنیا را یدک می‌کشد، در نمایشگاه CES گستره وسیعی از محصولات متنوع را معرفی کرد. گجت‌ها و ابزارهایی که هر یک جذابیت‌های خاص خود را برای خوره‌های تکنولوژی داشتند. در ادامه مروری‌خواهیم داشت بر محصولات معرفی شده این کمپانی چینی در نمایشگاه محصولات الکترونیک امسال.

۱. لپ‌تاپ‌های جدید یوگا، تینک‌پد و فلکس

یکی از محصولات ارائه شده توسط لنوو، لپ‌تاپ یوگا 3 بود. لنوو به جای استفاده از پردازنده‌ی Core M اینتل، پردازنده‌ی Core i7 را در این محصول قرار داده  که این موضوع منجر به افزایش ضخامت محصول شده است. ضخامت یوگا 3 نسخه ۱۴ اینچی در مقایسه با نمونه‌ی ۱۳ اینچی، ۵.۶ میلی‌متر افزایش یافته است. یوگا 3 با صفحه‌ی نمایش ۱۴ اینچ، ۱۸.۳ میلی‌متر ضخامت دارد. در صورتی که در پی مشخصات فنی بهتری هستید، لنوو امکان استفاده از کارت گرافیک انویدیا را نیز روی این محصول فراهم کرده تا دست مشتریان در انتخاب بازتر باشد. غول چینی در کنار این محصول از وجود یک نمونه‌ی جدید ۱۱ اینچی یوگا ۳ نیز بهره می‌برد که یک کیلو وزن داشته و رزولوشن آن نیز فول اچ‌دی است. هر دو محصول از ماه مارس میلادی در رنگ‌های مشکی، نارنجی، نقره‌ای و سفید روانه‌ی بازار خواهند شد. قیمت در نظر گرفته شده برای نمونه‌ی ۱۱ اینچی ۷۹۹ دلار و برای نمونه‌ی ۱۴ اینچی ۹۷۹ دلار است.

لنوو طیف محصولات سری ThinkPad Yoga را هم با افزودن محصولات ۱۴ و ۱۵ اینچی گسترده‌تر از پیش کرده است. این دو نمونه‌ی جدید در کنار نمونه‌ی ۱۲ اینچی از نسل پنجم تراشه‌ی Core i اینتل در کنار حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی، ترک‌پد جدید به‌همراه سه‌کلید معروف لنوو بهره می‌برند.

ThinkPad Yoga با صفحه‌ی نمایش ۱۵ اینچی محصولی است که از وجود دوربین مجهز به فناوری 3D RealSense اینتل برخوردار است. قیمت نمونه‌ی ۱۲ اینچی ۹۹۹ دلار است و نمونه‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی از ۱٫۱۹۹ دلار آغاز می‌شود. هر سه لپ‌تاپ از ماه‌های آتی روانه‌ی بازار خواهند شد.

لنوو استفاده از لولای شناخته شده و کاربردی خود را به محصولات رده پایین خود آورده است. از جمله‌ی محصولاتی که از این فناوری بهره خواهند برد می‌توان به فلکس ۳ با صفحه‌ی نمایش ۱۱، ۱۴ و ۱۵ اینچی اشاره کرد. لنوو قیمت ۳۹۹، ۵۴۹ و ۵۷۹ دلاری را به ترتیب برای نسخه‌‌های ۱۱، ۱۴ و ۱۵ اینچی در نظر گرفته است. هر سه نمونه از ماه می سال جاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۲. تلفن ۶۴ بیتی Vibe X2 Pro

 لنوو نه تنها در Vibe X2 Pro سایز صفحه‌نمایش این گوشی را نسبت به نسخه قدیمی‌تر Vibe X2، از ۵ اینچ به ۵.۳ اینچ افزایش داده، بلکه رزولوشن آن را به 1080p رسانده است. این گوشی به پردازنده‌ی  ۶۴ بیتی Snapdragon 615 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز مجهز شده و از شبکه‌ی LTE و دو درگاه نانو سیم پشتیبانی می‌کند. لنوو یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را در قسمت جلو و پشت تلفن قرار داده است تا علاقمندان سلفی نیز بتواند از دوربین قدرتمند این گوشی نهایت استفاده را ببرند. قیمت ۳۹۹ دلار برای X2 Pro در نظر گرفته شده است.

Vibe X2 Pro کمی باریک‌تر از Vibe X2 است و شکل و شمایل بهتری نیز دارد. کمپانی چینی دوربین پشتی X2 Pro را نیز به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز کرده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۳. لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده سبک سری LaVie

 غیر ممکن است که با دیدن تصویرLaVie HZ550 بتوانید به میزان سبکی این لپ‌تاپ پی ببرید. HZ550 نمونه‌ی اصلی است و با وزن 780 گرمی خود حالا مدعی عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ 13 اینچی دنیا است.

در کنار معرفی HZ550،  شرکت لنوو سبک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شدنی 13 اینچی دنیا را نیز با نام HZ750 معرفی کرده است. این لپ‌تاپ دارای یک لولای 360 درجه است که باعث می‌شود تا نمایشگر این لپ‌تاپ کاملاً بچرخد و در این صورت می‌توان از آن به عنوان تبلت استفاده کرد.این لپ‌تاپ با وزن 925 گرمی خود، بالاتر از هر لپ‌تاپ دیگری که مجهز به نمایشگر لمسی و لولای 360 درجه است، قرار می‌گیرد.

این نوت‌بوک‌ها در عین سبکی دارای سخت‌افزار قدرتمندی هم هستند. هر دو از نسل پنجم پردازنده‌های Core M شرکت اینتل و از نظر ماندگاری عمر باتری، قابلیت پخش یک ویدیو بین 7 تا 8 ساعت را دارند که از این حیث هم‌رده‌ی بسیاری از مدل‌های سنگین‌تر قرار می‌گیرند.

اما نکته جالبی که باید به آن اشاره کنیم این است که هر دوی این مدل‌ها با نمایشگرهایی با رزولوشن 2560 در 1440 به بازار عرضه می‌شوند که رسیدن به چنین عمر باتری با داشتن چنین نمایشگری کار آسانی نیست و اگر عمر باتری این نوت‌بوک‌ها حقیقت داشته باشد، باید لنوو را از این نظر تحسین کنیم.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۴. لپ‌تاپ تینک‌پد X1 کربن

لنوو در سال ۲۰۱۵ با نسخه‌ای دیگر از لپ‌تاپ فوق‌العاده باریک خود با نام X1 Carbon بازگشته است. ترک‌پد لمسی این لپ‌تاپ به مدلی جدید بروزرسانی شده و حالا از برخی دکمه‌های فیزیکی بیشتر برخوردار است، عمر باتری بهبود پیدا کرده و طولانی‌تر شده و مواردی از این دست.

عمر باتری بیشتر در این مدل جدید لپ‌تاپ لنوو، بدون اینکه لطمه‌ای به وزن مناسب یا طراحی این دستگاه وارد کند، تعبیه شده و شاسی خم شونده این لپ‌تاپ نیز مقاومت و انعطافی که در سری ThinkPads دیده‌ایم را همراه با پنجمین نسل از پردازنده‌های اینتل به همراه دارد.

نمایشگر X1 Carbon می‌تواند به صورت کامل باز شود و این دستگاه را همچون یک تبلت کند. نمایشگر ۱۴ اینچی محصول جدید لنوو دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی اینتل که ذکر شد، ۴ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD بهره می‌برد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۵. دستبند هوشمند VibeBand VB10

براساس اطلاعات ارائه شده توسط لنوو، می‌توان وایب‌بند VB10 را با یک بار شارژ تا هفت روز مورد استفاده قرار داد که این موضوع به‌دلیل استفاده از صفحه‌ی نمایش جوهر الکترونیک حاصل شده است. وایب‌بند قادر است تعداد قدم‌ها، کالری‌های سوخته شده، مسافت طی شده و کیفیت خواب کاربران را اندازه‌گیری کند.

در کنار ارائه‌ی این اطلاعات، وایب‌بند اعلانیه‌های گوشی‌هوشمند را نیز روی صفحه‌ی نمایش به کاربر نمایش می‌دهد. لنوو اعلام کرده که دست‌بند هوشمند ۸۹ دلاری خود را تا ماه آوریل روانه‌ی بازار خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۶. لپ‌تاپ‌های T450 ،T450s و T550 برای اهالی کسب و کار

 لپ‌تاپ‌های سری T لنوو که سه محصول جدید با نام‌های T450 ،T450s و T550 در آن معرفی شدند، کاربران اهل کسب و کار را نشانه رفته‌اند. این لپ‌تاپ‌ها از سخت‌افزارهای قدرتمند و بدنه‌ی باریکی بهره می‌برند.

لپ‌تاپ ThinkPad 450 در دو پیکربندی و با صفحه‌نمایش‌ ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل یا ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل روانه‌ی بازار می‌شود. لنوو حتی وعده داده که نسخه‌ی خاصی از این محصول که به رزولوشن بالاتر و صفحه‌ی لمسی مجهز می‌شود را عرضه کند. این لپ‌تاپ به نسل پنجم پردازنده‌های Core i اینتل و دیسک‌سخت یا SSD مجهز شده است. وزن این لپ‌تاپ از ۱.۸ کیلوگرم شروع می‌شود.

لپ‌تاپ Thinkpad 450s در دو نسخه‌ی مختلف عرضه می‌شود و به صفحه نمایش ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. این لپ‌تاپ نیز از نسل پنجم پردازنده‌های اینتل به همراه SSD یا HDD به انتخاب کاربر ارائه می‌شود. از دیگر مشخصات فنی 450s می‌توان به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳ درگاه USB 3.0 اشاره کرد؛ وزن آن نیز از ۱.۵ کیلوگرم شروع می‌شود.

لپ‌تاپ سوم Thinkpad T550 نام دارد که در سایز ۱۵.۶ اینچ و با صفحه‌نمایش‌های ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و همچنین ۲۸۸۰ در ۱۶۲۰ پیکسل راهی بازار می‌شود. این لپ‌تاپ نیز به پردازنده‌ی نسل پنجم اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و سه درگاه USB 3.0 مجهز شده است. وزن این لپ‌تاپ نیز از ۲.۲ کیلوگرم شروع می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۷. Selfie Flash برای سلفی‌باز‌ها

 Selfie Flash لنوو با پوششی فلزی دور خود و یک دکمه در پشت، هشت LED درون خود جای داده است تا به شما اجازه گرفتن عکس‌های سلفی زیبا‌تر دهد. لنوو می‌گوید این گجت جدید با تمام دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند و تنها کافی است که آن را به درگاه جک هدفون متصل کنید.

Selfie Flash در واقع کار فلش انداختن بر روی عکسی که شما قرار است بگیرید را انجام نمی‌دهد و به جای آن با فشار دادن دکمه پشتی نوری را ساطع می‌کند تا محیط در زمان گرفتن عکس با نور بیشتر همراه باشد. این ویژگی امکان خوبی است؛ چرا که با نور ملایم ۸ چراغ LED، عکس گرفته شده با کیفیت و وضوح بیشتری ثبت می‌شود و از طرف دیگر نوری بسیار شدید همچون فلش‌ پشت دستگاه، ناگهان باعث اذیت یا بسته‌شدن چشم‌های شما نمی‌شود. شما می‌توانید Selfie Flash را برگردانید و به عنوان فلش دوربین پشتی از آن استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۸. کامپیوترهای بدون کیس جدید

لنوو سه AIO جدید را معرفی کرده است. B50 کامپیوتر بدون کیس ۲۳.۸ اینچی است که به دوربین سه‌بعدی تشخیص حرکتی با فناوری RealSense اینتل مجهز شده است. ین دسکتاپ با همان پردازنده‌ی نسل چهار سری Core اینتل (حداقل در ابتدا) ارائه می‌شود. همچنین لنوو مدعی شده که این محصول به کارت گرافیک نسل بعدی انویدیا مجهز خواهد شد. نمایشگر این کامپیوتر رومیزی هم دارای رزولوشن 1080p است.

لنوو دو کامپیوتر بدون کیس دیگر را هم رونمایی کرده که مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری دارند: C40 و C50. این دو دسکتاپ، به ترتیب ابعاد ۲۱.۵ و ۲۳ اینچ دارند. با وجود بهره‌گیری از مشخصات نه چندان هیجان‌انگیز (پردازنده گرافیکی قدیمی انویدیا و پردازنده نسل ۴ اینتل)، طراحی زیبا و دلربایی دارند. این دو محصول هم همچون B50 فریم باریکی داشته و حاشیه دور نمایشگر 1080p نوع IPS آنها نیز بسیار اندک است. این دو کامپیوتر هم همچون B40 در ماه مارس با قیمت‌های ۴۲۹ دلار (C40) و ۷۲۰ دلار (C50) روانه بازار خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۹. تینک‌پد استک

لنوو یک سیستم لوازم جانبی عجیب و غریب به نام ThinkPad Stack را معرفی کرده تا بتواند مساله‌ی حمل لوازم جانبی مختلف را تا حدی برطرف کند. طراحی آهن‌ربایی و ماژولار به شما این امکان را می‌دهد تا لوازم مختلف را روی هم سوار کنید (با منبع انرژی و داده مشترک) تا نه تنها فضای کمتری اشغال شود، بلکه سیم‌ها و کابل‌ها هم حذف شوند. چنین ابزاری در زندگی روزمره ما بسیار کاربردی خواهد بود. مثلاً اگر در طول یک سفر کاری، به طور همزمان به یک هات‌اسپات بی‌سیم و یک پاور بانک احتیاج داشته باشید، نیاز به این ندارید که اطراف خود را با دو سری کابل و سیم شلوغ کنید.

لوازمی که این محصول در خود دارد عبارتند از: باتری پک ۱۰٫۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به قیمت ۵۰ دلار، هارد دیسک USB 3.0 یک ترابایتی به قیمت ۲۰۰ دلار، اسپیکر بلوتوث به قیمت ۹۰ دلار و یک هات‌اسپات دیتا LTE به قیمت ۲۰۰ دلار که همه آنها تا میانه‌ی ماه آوریل (سه ماه دیگر) عرضه خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

 نرم‌افزار جدیدی که لنوو توسعه داده، Writeit نام دارد و با وارد‌شدن به لایه‌های دسترس پذیری ویندوز ۸ به شما اجازه می‌دهد دست خط خود را در فیلد‌های مخصوص به وارد کردن متن، وارد کنید. این فیلد مخصوص وارد کردن متن، می‌تواند بخش جستجوی ویندوز ۸ باشد یا می‌تواند نوار آدرس برای وارد کردن آدرس Zoomit.ir.

در طول نوشتن داخل بخش‌های مربوط به وارد کردن متون، نیاز نیست نگران خارج‌شدن نوشته‌ی خود از آن جعبه محدود باشید؛ نرم‌افزاری که لنوو تعبیه کرده به خوبی می‌تواند فضای ورای جعبه مخصوص متن را تشخیص دهد.

نرم‌افزار WriteIt به خوبی کاراکتر‌های اپتیکال را برای تمیز دادن دست نوشته‌های شما تشخیص می‌دهد و همچنین تعدادی کلمات پیشنهادی را نیز در زمان نوشتن در اختیار شما می‌گذارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات