وزیر ارتباطات: بر اساس نرخ‌ها، اوپراتور خود را انتخاب کنید!

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض شدید کاربران در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر گران شدن بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل گفت که مشترکان می‌توانند براساس نرخ‌ها اوپراتور خود را انتخاب کنند!
تبلیغات

وزیر ارتباطات با رسم جدولی از مقایسه تعرفه بسته‌های اینترنت 3G و در پاسخ به اعتراض شدید کاربران گفت:

در حال حاضر دو اوپراتور دیگر تغییری در نرخ بسته‌های خود نداشته‌اند و مشترکان می‌توانند براساس نرخ‌ها اوپراتور خود را انتخاب کنند!

در حالی که قرار بود از اول دی ماه تعرفه استفاده آزاد از اینترنت موبایل به نیم ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و 0.75 ریال برای سیم‌کارت‌های اعتباری کاهش یابد، همزمان با اعمال این کاهش تعرفه،‌ ایرانسل تعرفه بسته‌های اینترنت خود را افزایش داد. این در حالی است که هنوز تغییری در تعرفه‌ بسته‌های اینترنت دیگر اوپراتورهای تلفن همراه اعلام نشده است.

مشترکین ایرانسل پس از اعلام این خبر، در شبکه‌های اجتماعی به موضوع اعتراض کردند و حتی در صفحه فیسبوک منتسب به محمود واعظی به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

در زیر پستی مربوط به ارزان شدن تعرفه اینرنت همراه در صفحه اینستاگرام ایرانسل هم بحث و جدلی طولانی برای نشان دادن اعتراض به این اوپراتور در گرفته است. کاربران همچنین در شبکه‌های اجتماعی، کمپینی برای مقابله با افزایش قیمت بسته‌های اینترنت همراه اوپراتور دوم به راه انداخته‌اند.

در پی این اعتراض‌ها، همان طور که واضح بود معاون رگولاتوری به عنوان نهاد مقررات گذار و نظارتی بر عملکرد اوپراتور، اعلام کرد که تعرفه‌های جدید در حدود اختیارات اوپراتور بوده است. اما وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهار نظر خود با پاسخ‌گویی به اعتراض شدید کاربران در صفحه فیسبوک منتسب به او، علاوه بر تایید اینکه این تعرفه‌ها در حدود اختیارات اوپراتور بوده، راه حلی ارائه کرده است.

محمود واعظی گفته:

با توجه به کامنت‌های بسیار زیاد شما در مورد قیمت بسته‌های اینترنت ایرانسل، لازم می‌دانم توضیحاتی در این باره ذکر کنم:۱. متولی تعیین نرخ خدمات ارتباطی کمیسیون تنظیم مقررات است. سیاست این کمیسیون تعیین سقف قیمت است و بر این اساس اخیراً با مصوبه‌ای سقف قیمت را از 5 ریال به ازای هر کیلو بایت به نیم ریال کاهش داده است.۲. برای حفظ رقابت در بین اوپراتورهای مخابراتی آنها مجازند بسته‌های مختلفی ارائه کنند. ارائه هر بسته به سیاست اقتصادی هر اوپراتور وابسته است و مشترک به عنوان بهره بردار حق انتخاب سرویس‌های مختلف را دارد، اما هیچ یک از اوپراتورها حق ندارند از سقف تعرفه مصوب بیشتر دریافت کنند.۳. مشترکان می توانند براساس نرخ  مختلف اوپراتورهای فعال، اوپراتور خود را انتخاب و سرویس های مورد نظر را دریافت کنند. در حال حاضر دو اوپراتور دیگر تغییری در نرخ بسته‌های خود نداشته اند.

وی سپس در جدولی تعرفه بسته‌های اینترنت سه اوپراتور تلفن همراه را مقایسه کرد.

اوپراتور 

زمان بسته 

حجم بسته 

 قیمت بسته

ایرانسل 

یک ماه 

۲ گیگابایت 

۲۰۰ هزار ریال 

رایتل 

یک ماه 

۱.۵ گیگابایت 

۱۲۵ هزار ریال 

همراه اول 

یک ماه 

۲.۵ گیگابایت 

۱۰۰ هزار ریال 

این مقایسه را می توان حسن ختام وزیر در موضوع افزایش دو برابری تعرفه بسته‌های اینترنت اوپراتور دوم تلفن همراه، دانست.

محمود واعظی که در ماجرای تصویب اولیه نرخ 2.5 ریال برای اینترنت موبایل (که سپس به 0.5 ریال به ازای هر کیلوبایت کاهش یافت) به مشترکان توصیه می‌کرد باید در نسل‌های بالاتر از بسته استفاده کنند، اکنون نیز در برابر افزایش تعرفه‌های اینترنت یک اوپراتور، مسیر تعرفه ارزان‌تر دیگر اوپراتورها را برای کاهش هزینه‌های مشترکان پیشنهاد می‌کند.

نظر شما در این باره چیست؟ در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود درباره این موضوع را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات