واعظی: فاز اول اجرای فیلترینگ هوشمند با موفقیت اجرا شد

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
محمود واعظی، وزیر ارتباطات کشور صبح امروز در مزار شهدای شهر گیلان‌غرب از اجرای موفقیت آمیز فاز اول فیلترینگ هوشمند خبر داد. وی انجام فاز اول را در شبکه‌ای که بیشترین فشار بر روی آن بوده، موفقیت آمیز خواند.
تبلیغات

به گزارش فارس و به نقل از خراسان نیوز، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت:

مرحله‌ی اول آزمایشی این طرح که یک ماهه بود، پایان یافته و مرحله‌ی بعدی نیز که سه ماه به طول خواهد انجامید، اجرا خواهد شد. در صورت موفقیت اجرای مرحله‌ی دوم، سومین مرحله‌ی آزمایشی به طول ۶ ماه اجرا می‌شود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که پیاده‌سازی شبکه‌ی ملی که در ده سال اخیر تنها در حد حرف بود، در دولت یازدهم وارد فاز اجرایی شده و بودجه‌ی بالایی نیز برای آن صرف شده است. محمود واعظی از آغاز به کار شبکه‌ی ملی اطلاعات بصورت پایلوت در استان قم از هفته‌ی آینده خبر داد. با رفع مشکلات موجود در مسیر پیاده‌سازی شبکه‌ی ملی اطلاعات تا یک ماه، استان‌های دیگر نیز به جمع این شبکه‌ی ملی خواهند پیوست.

وی همچنین به مشکلات موجود در مورد قاچاق ترافیک از سوی شرکت‌های ISP و ISDP نیز اشاره کرد. محمود واعظی در این خصوص گفت:

شرکت تنظیم مقررات جلساتی را با شرکت‌های ISP برگزار کرده و دستور‌العمل‌هایی نیز مشخص شده است. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک این شرکت‌ها مشکلات موجود را برطرف کنند.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد افزایش بسته‌های اینترنتی برخی از اپراتورهای همراه همزمان با کاهش نرخ تعرفه‌ی اینترنت همراه گفت:

هیچ اپرتوری حق ندارد از سهم مشخص شده، تعرفه‌ی گران‌تری را ارائه دهد. از سه اپراتور همراه موجود در کشور تنها یک اپراتور تخلف کرده و دو اپراتور دیگر تغییراتی را در بسته‌های اینترنت خود نداشته‌اند.

محمود واعظی در خصوص فیلتر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های ارتباطی گفت:

ما نمی‌خواهیم آنچه که مردم از آن استفاده صحیح می‌کنند، به دلیل مسائل اقتصادی که متوجه مخابرات است، محروم کنیم. البته مردم می‌توانند شبکه‌های ایرانی عرضه شده را بصورت رایگان استفاه کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات