هکرها هفتمین مجموعه از داده‌های سرقت شده از سونی پیکچرز را فاش کردند

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه هکرهایی که مسئول حمله‌ی گسترده و خبرساز به سونی پیکچرز بوده‌اند، به‌تازگی در پیامی، لینک هفتمین آرشیو از داده‌های سرقت شده از سرورهای استودیو سونی پیکچرز را منتشر کردند. علاوه بر این، هکرها وعده داده‌اند که مجموعه‌های بیشتری نیز در آینده منتشر خواهد شد.
تبلیغات

این هکرها که خود را نگهبانان صلح (Guardians of Peace) می‌نامند، به‌تازگی پیامی در وب‌سایت اشتراک فایل Pastebin منتشر کرده‌اند که محتوای آن، ضمن لینک به هفتمین آرشیو داده‌های سونی پیکچرز، ارائه‌ی داده‌های بیشتر این استودیو بعنوان هدیه سال نو میلادی را نیز وعده می‌دهد.

ما در حال آماده کردن یک هدیه‌ی کریسمس برای شما هستیم. این هدیه در برگیرنده‌ی مقادیر بزرگ‌تری از داده‌های [سونی پیکچرز] خواهد بود. ضمنا این داده‌ها جالب‌تر [از داده‌های پیشین] خواهد بود. این هدیه لذت بیشتری برای شما فراهم خواهد کرد و سونی پیکچرز را در بدترین وضعیت قرار خواهد داد.

این پیام همچنین در بر گیرنده‌ی درخواست برای پیشنهاد داده‌هایی است که کاربران مایل هستند در بسته‌های بعدی منتشر شود. مجموعه‌ای که به‌تازگی از سوی هکرها منتشر شده، شامل یک ارائه‌ی پاورپوینت داخلی در خصوص Grouper است. گروپر یک وب‌سایت فعال در زمینه‌ی ویدئو است که سونی در سال ۲۰۰۶ آن را به مالکیت خود درآورد و در نهایت آن را به Crackle تغییر نام داد. این پرزنتیشن در یک دایرکتوری با نام junderwood قرار داشته که به نظر می‌رسد به جیم آندروود (Jim Underwood) اشاره دارد. جیم آندروود از مقام‌های اجرایی سابق سونی پیکچرز بود که هم‌اکنون در فیسبوک مشغول به کار است.

سخنگوی سونی هنوز از اظهار نظر در خصوص هفتمین آرشیو منتشر شده توسط هکرها امتناع می‌کند و البته منبع این خبر نیز بصورت مستقیم داده‌های فاش شده را مورد بررسی قرار نداده است. سونی پیکچرز به‌تازگی یکی از بدترین حملات هکری مدت گذشته را تجربه کرده که به موجب آن بسیاری از پروژه‌های اکران نشده و فایل‌های مهم استودیوهای این شرکت توسط هکرها بر بستر وب منتشر شده‌اند. این مسئله ضرر بزرگی بر پیکره‌ی این شرکت وارد کرده و باعث شده سونی از دست زدن به هر کاری برای مقابله با ان ابایی نداشته باشد. گروه هکری نگهبانان صلح ضمن مختل کردن شبکه‌های داخلی سرورهای سونی پیکچرز، کسب‌و‌کار این شرکت را با وقفه مواجه کرده‌اند. از آن زمان تاکنون این شرکت بصورت مداوم با فاش شدن داده‌های حساس خود که در بر گیرنده‌ی اسناد اداری و مکاتبات میان مقام‌های اجرایی و مباحث مربوط به حقوق و مزایا هستند رو‌به‌رو بوده است.

دو هفته‌ی پیش، بازپرس‌ها و مقام‌های امنیتی که از سوی سونی روی این پرونده در حال کار هستند، صحبت از احتمال ارتباط حملات با کشور کره‌ی شمالی به میان آوردند که چندی بعد ضمن اعلام رسمی کره‌ی شمالی در خصوص دست نداشتن در این حملات، توسط FBI نیز مردود اعلام شد. با این وجود FBI نیز همچنان در حال بررسی ارتباطات احتمالی در این خصوص است. کره‌ی شمالی اگرچه بصورت رسمی، دست داشتن در این حمله را انکار کرده اما معتقد است این حمله‌ی هکری «اقدامی نیکو» بوده است. سونی پیکچرز با انتشار فیلم The Interview رهبر کره‌ی شمالی را سوژه‌ی طنز پردازی کرده که تمام این ماجرا نیز ناشی از همین مسئله است.

این فیلم که توسط کره‌ی شمالی محکوم شده، در خصوص دو گزارشگر آمریکایی است که موفق به کسب اجازه برای اجرای یک مصاحبه با کیم جونگ اون، رهبر کره‌ی شمالی شده‌اند و در عین حال توسط سازمان جاسوسی ایالات متحده برای به قتل رساندن وی استخدام شده‌اند. کره‌ی شمالی این فیلم را «به مصابه‌ی جنگ» اعلام کرده و ضمن گفتگو با سازمان ملل و باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده، جلوگیری از انتشار فیلم را خواستار شده است. براساس برنامه‌ی زمان‌بندی، قرار است فیلم The Interview در 25 دسامبر منتشر شود و تمام تلاش هکرها نیز احتمالا برای متوقف کردن این فرایند صورت گرفته است.

Re/Code گزارش می‌کند که سث روگان، یکی از نقش‌های اصلی این فیلم که وظیفه‌ی دستیار کارگردان را نیز بر عهده دارد، مدعی اصلاح و تجدید نظر در قسمتی از صحنه‌ی حساس فیلم به دستور یکی از مقام‌های سونی در ژاپن شده است. در این صحنه، کشته شدن رهبر کره‌ی شمالی به تصویر کشیده شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات