معاون مدیریت محصول گوگل: نسخه دوم کروم‌کست در راه است

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سه ماه پیش بود که گوگل اعلام کرد کاربران کروم‌کست دکمه Cast را حدود 400 میلیون بار فشار داده‌اند و این امر نشانه‌ای از رشد سریع این دستگاه استریم ویدیو در بازار بود. اما حالا به نظر می‌رسد گوگل برنامه‌های جدیدی برای کروم‌کست دارد که در ادامه با هم می‌خوانیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به تازگی ماریو کیروش معاون مدیریت محصول گوگل اعلام کرده است که تماشای ویدیو از کروم کست حالا به 650 میلیون رسیده است. به اعتقاد کیروش این فقط محبوبیت کروم‌کست نیست که هر روز در حال گسترش است بلکه حالا بیش از 6000 توسعه‌دهنده در حال ساخت بیش از 10٫000 نرم‌افزار برای اکوسیستم کروم‌کست هستند که نشان‌دهنده اقبال عمومی برای کروم‌کست از سوی توسعه‌دهندگان است.

استفاده از توسعه‌دهندگان برای کروم‌کست استراتژی مهم گوگل محسوب می‌شود که منجر به اضافه شدن ویژگی‌های مهمی مثل Backdrop شده است که موجب می‌شود تا کاربران با تصاویر شخصی خود تلویزیون خود را کاملا برای استفاده شخصی سفارشی‌سازی کنند. برای مثال کروم‌کست تصاویری متنوعی از موضوعات مختلف  را روی تلویریون کاربر نمایش می‌دهد و کاربر می‌تواند از تلفن اندرویدی خود یا هر دستگاه دیگری که استفاده می‌کند برای کسب اطلاعاتی در مورد آن تصاویر استفاده کند. کیروش همچنین گفت که گوگل تصمیم دارد تا API جدیدی را منتشر کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اطلاعات جدید و بیشتری را به Backdrop اضافه کنند.

آقای کیروش اطالاعات بیشتری در مورد برنامه‌های گوگل برای نسخه دوم کروم‌کست نداد ولی اعلام کرد که گوگل در حال طراحی اکوسیستمی با نقاط پایانی مختلف است. در واقع کروم‌کست در یک نقطه و سایر کروم‌کست‌ها در نقاط پایانی دیگر هستند. او در این مورد گفت:

ما واقعا می‌خواهیم تا مردم غنای نمایشگر اولیه-نمایشگر ثانویه را در زندگی خود تجربه کنند. قابلیت‌های سخت‌افزاری این امکان را به ما می‌دهند تا از مزیت‌های یک نمایشگر بزرگ که با یک نمایشگر کوچک جفت شده‌اند، استفاده کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات