رکوردشکنی دیگری از اپل: فروش 5.5 میلیون مک در سه ماهه سوم سال 2014

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
در گزارش مالی فصلی که به تازگی توسط شرکت اپل منتشر شده است، این کمپانی بیش از 5.5 میلیون مک را در سه ماه سوم سال 2014 (سه ماهه چهارم سال مالی 2014) به فروش رسانده است. این میزان فروش رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب شده و رکورد قبلی فروش دستگاه‌های مک را که در سال 2011 به ثبت رسده بود، پشت سر می‌گذارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این شرکت اعلام کرده است که در سه ماهه سوم سال 2014 موفق به فروش 5,520,000 دستگاه مک شده است. این میزان فروش رشد قابل توجهی را در مقایسه با رکورد قبلی این شرکت در سال 2011 نشان می‌دهد. پیش از این اپل در سال 2011  موفق شده بود تا در یک فصل 4.9 میلیون مک را به فروش برساند.

به نظر می‌رسد این میزان فروش بالای اپل به دلیل کاهش قیمت‌های محصولات اصلی این این کمپانی باشد. برای مثال می‌توان به کاهش قیمت مک‌بوک پرو و البته مک‌بوک ایر اشاره کرد. قیمت‌های جدید اپل پایین‌ترین قیمت‌های محصولات این شرکت از ابتدا تاکنون بوده‌اند، این امر حتی در مورد آ‌ی‌مک نیز اتفاق افتاد و با کاهش قیمت 200 دلاری، مدل پایه آی‌مک با قیمت 1099 دلار به بازار عرضه شد.

Luca Maestri مدیر مالی شرکت اپل در این رابطه می‌گوید:

مشتریان به در بازارهای در حال توسعه به این کاهش قیمت‌ها واکنش بسیار مثبتی نشان دادند و این امر موجب شد تا فروش مک در فصل گذشته به میزان 46 درصد افزایش یابد.

تیم کوک نیز اخیرا اشاره کرده بود که سهم مک از بازار در حال حاضر در بالاترین میزان خود از سال 1995 است. نکته‌ای که از زارش جدید موسسه IDC نیز قابل فهم است. این موسسه در گزارش خود اپل را جزو 5 شرکت بزرگ تولیدکننده رایانه‌های شخصی دنیا انتخاب کرده بود. توجه به این  رتبه اپل از این رو حائز اهمیت است که بدانیم حتی مک‌بوک ایر این شرکت با قیمت کاهش‌یافته‌ی 899 دلاری خود، هنوز هم چیزی حدود 600 دلار از یک رایانه شخصی عادی گرانتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات