سامسونگ استاندارد جدیدی برای WiFi معرفی کرد: 5 برابر سرعت بیشتر

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی کره‌ای سامسونگ استاندارد جدیدی برای وای‌فای را معرفی کرده که می‌تواند این فناوری را متحول کند. تکنولوژی باند وای‌فای ۶۰ گیگاهرتز که پیش‌تر با محدودیت‌های فراوانی برای رسیدن به مرحله تجاری همراه بود، حالا تقریبا تکمیل شده و سامسونگ با رفع مشکلات و محدودیت‌ها قصد دارد تا از آن در محصولات آتی خود استفاده کند.
تبلیغات

سامسونگ استاندارد جدیدی برای وای‌فای معرفی کرده است. تکنولوژی ۶۰ گیگاهرتز جدید غول دنیای فناوری می‌تواند داده‌ها را با نرخ ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه (یا همان ۵۷۵ مگابایت بر ثانیه) انتقال دهد. این به معنای ۵ برابر شدن سرعت انتقال داده نسبت به نرخ ۸۶۴ مگابیت بر ثانیه (یا همان ۱۰۸ مگابایت بر ثانیه) استاندارد رایج کنونی است. با این استاندارد جدید، یک فیلم ۱ گیگابایتی طی زمان کمتر از ۳ ثانیه بین دو دستگاه قابل انتقال خواهد بود.

سامسونگ توانسته مشکل این تکنولوژی که هنگام زیاد شدن ابزارهای متصل نمی‌توانست جلوی تداخل‌های کانال را بگیرد، مرتفع سازد. این فناوری با مشکلات دیگری نیز درگیر بود، از جمله این که ظرفیت گذردهی پایینی داشت که منجر به آن می‌شد تا سیگنال‌های ضعیف‌تر عملا غیرقابل استفاده در دستگاه‌های متصل به شبکه باشند. سامسونگ می‌گوید توانسته این مشکل را هم با استفاده از یک طراحی مدار ویژه و یک آنتن مخصوص حل کند. غول کره‌ای همچنین مدعی شده که توانسته متدی را برای اتصال چندین ابزار به طور همزمان به شبکه را توسعه دهد.

سامسونگ با موفقیت توانسته محدودیت‌های تجاری شدن فناوری باند وای‌فای موج میلی‌متری ۶۰ گیگاهرتز را از بین ببرد و به دنبال آن است که به زودی آن را به صورت همه‌گیر در اختیار کاربران و کمپانی‌ها قرار دهد. تغییرات جدید و خلاقانه‌ای در انتظار محصولات آتی سامسونگ هستند و ممکن است آینده توسعه تکنولوژی وای‌فای هم دچار تحولاتی شود.کیم چانگ یونگ، سامسونگ

وقتی باند ۶۰ گیگاهرتز وارد مرحله تجاری شود، سامسونگ امیدوار است تا بتواند از استادارد جدید به عنوان قابلیت ارتباطی نوینی در تلفن‌های آتی خود استفاده کند. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ برنامه‌هایی برای استفاده از این فناوری در محصولات صوتی تصویری، پزشکی و حتی پلتفرم Smart Home خود نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات