ساتیا نادلا: باید پذیرفت که ما در ویندوز ۸ اشتباهاتی را مرتکب شدیم

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
نسخه انقلابی سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۸، تبدیل به یک فاجعه برای این غول نرم‌افزاری شد. این شرکت نیز برای فرار از آن قصد دارد به هر سمت دیگری گردش کند. چند روز پیش مدیر عامل ردموندی‌ها، ساتیا نادلا، صحبت‌های جالبی درباره ویندوز ۸ مطرح کرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نادلا در سمپوزیوم گارتنر/ITxpo 2014 صحبت کرده است، او گفته: "بگذارید با این موضوع روبرو شویم، ما اشتباهاتی را در ویندوز ۸ انجام دادیم." او در مورد ویندوزی صحبت می‌کند که کاملا با رویکرد ویندوز‌های قبلی فاصله گرفت و تبدیل به سیستم عاملی سخت در استفاده برای کاربران خانگی و کسب و کار‌ها شد.

دو سال بعد از عرضه ویندوز ۸ در اکتبر ۲۰۱۲، به گزارش Net Marketshare این ویندوز تنها ۱۲ درصد از سهم بازار را بدست آورده است. این مرکز گزارش گیری بر اساس ردی که سیستم عامل‌ها در اینترنت بر جای می‌گذارند این درصد از ویندوز ۸ را محاسبه کرده است. کسب و کار‌های مختلف هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند و این نسخه نسبتا قدیمی را حتی بر روی کامپیوتر‌های شخصی جدید نیز نصب می‌کنند. ویندوز ۷ حالا  ۵۲ درصد از سهم سیستم عامل‌های مایکروسافت را در اختیار دارد.

windows-10-start-menu

اکنون مایکروسافت برای جبران اشتباهاتی که در ویندوز ۸ انجام داده، ویندوز ۱۰ را با یکپارچگی بسیار بیشتری رونمایی کرده است و به زودی قصد عرضه آن را دارد. ویندوز ۱۰ از بسیاری جنبه‌ها شبیه به ویندوز ۷ است و حسی شبیه به این نسخه را القا می‌کند. در ویندوز ۱۰ تمرکز بر روی اجرای تمام کارها از طریق کاشی‌ها جای خود را به منوی استارت دوست‌داشتنی داده است.

البته هنوز برای قضاوت زمان بیشتری لازم است اما این نسخه از ویندوز به گفته مایکروسافت می‌تواند بر روی سیستم‌های دسکتاپ، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌ هوشمند اجرا شود. این موضوع این معنی را می‌دهد که توسعه دهندگان می‌توانند یک اپلیکیشن را بنویسند و آن برنامه بر روی تمام دستگاه‌ها اجرا شود، مدل مفهومی که به آن "Universal Windows Application" گفته می‌شود.

نادلا در این مراسم توضیح داد که این موضوع چقدر برای مایکروسافت اهمیت دارد:

ویندزو ۱۰ برای ما قدم بسیار بزرگی محسوب می‌شود. این نسخه اولین گام در راستای نسل کاملا تازه‌ای از ویندوز است... کامپیوترها امروزه همه جا حضور دارند. این ویندوز نه تنها بر روی تبلت‌ها و سیستم‌های دسکتاپ اجرا می‌شود بلکه قابلیت اجرای بر روی بیش از ۲۰۰ میلیارد سنسور را داراست. بنابراین ما می‌خواستیم مطمئن شویم که هسته ویندوز ۱۰ را به شکلی طراحی کرده‌ایم که بتواند بر روی بسیاری از ابزار اجرا شود...زمانی که تصمیم گرفتیم ویندوز را با نسخه جدید معرفی کنیم، سه موضوع بود که ما به شدت بر روی آن‌ها فکر کردیم. اول از همه بهبود تجربه کاربری بود. تجربه کاربری بهتر به این معنی نیست که یک رابط کاربری بر روی فورم فکتور‌های متنوع تجربه شود بلکه حسی متفاوت است که در زمان استفاده از هر کدام از ابزار‌های مختلف که اجرا کننده ویندوز بعدی هستند، منتقل می‌شود. بگذارید با آن رو به رو شویم، ما اشتباهاتی را در ویندوز ۸ مرتکب شدیم و من فکر می‌کنم پیشرفتی که از آن زمان حاصل کرده‌ایم بسیار خوب بوده است، مخصوصا برای کسانی که می‌خواهند از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند.عرصه بعدی که زیاد در موردش فکر کردیم، بخش IT بود. آماده کردن بسته‌های تعیین هویت شده، مدیریت دستگاه‌ها و حق امنیت داده‌ها.و در نهایت، توسعه دهندگان بودند. ما برای آن‌ها پلتفرم  Universal Windows Application را آماده کرده‌ایم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات