مدیرعامل AMD اخراج شد و جای خود را به لیسا سو داد

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
لیزا سو، مدیر ارشد اجرایی AMD به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد تا شاید دومین تولیدکننده‌ی بزرگ پردازنده‌های PC را از وضعیت بد اقتصادی نجات دهد. او اولین زنی است که به عنوان مدیرعامل AMD انتخاب می‌شود.
تبلیغات

روری‌رید، مدیرعامل سابق AMD جای خود را به زیر دستی خود، مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌دهد. دلیل اصلی کنار گذاشتن روری‌رید، عدم موفقیت AMD در بازار تراشه‌های PC طی چند سال اخیر است.

روری‌رید، ۵۲ سال سن دارد. او از این پس نه تنها مدیرعامل AMD نیست، بلکه نام او از لیست اعضا هیئت مدیره این شرکت نیز خط خورده است. او قرار است به عنوان یک مشاور در کنار AMD فعالیت کند تا شاید این کمپانی بتواند باقی مانده‌ی سال جاری را به ضرر کمتری پشت سر بگذارد. روری رید پیش از اینکه در سال ۲۰۱۱ به AMD بپیوندد، به عنوان افسر ارشد شرکت لنوو مشغول به کار بود و پیش از آن نیز ۲۳ سال در IBM کار کرده بود. روری‌رید تا پیش از فعالیت در AMD، کارنامه‌ی بسیار خوبی داشت، اما در AMD هرگز موفق نبود.

هیئت مدیره‌ی AMD اعلام کرده است که اکنون در حال مذاکره با روری‌رید است تا توافق‌های لازم برای کنار گذاشتن او فراهم شود.

از سوی دیگر، لیزا سو، اولین زنی است که در سمت مدیرعاملی AMD قرار می‌گیرد. او ۴۴ سال سن دارد و از سال ۲۰۱۲ به این شرکت ملحق شده است. سو، پیش از این وظیفه‌ی یکپارچه‌سازی، بخش تجارت، فروش، عملیات‌های جهانی و زیرساخت‌های AMD را برعهده داشت. او پیش از اینکه به استخدام AMD درآید، تجربه‌ی کار در شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ی Freescal و همینطور IBM را داشته است.

ای‌ام‌دی که چند سال پیش و با ورود پردازنده‌های Athlon به خوبی توان رقابت با ابر کمپانی اینتل را داشت، حال در شرایط فعلی تقریبا هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اینتل بر بازار PC سلطنت می‌کند و ای‌ام‌دی نیز مدام ضرر می‌دهد. تنها موففیت AMD طی چندین فصل گذشته، کسب نظر مثبت مایکروسافت و سونی برای تامین پردازنده‌ مورد نیز در دو کنسول بازی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ بود که آن هم تنها یکی دو فصل خوب را برای این شرکت رقم زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات