نام رسمی نسخه پنجم اندروید Lollipop یا آبنبات چوبی خواهد بود

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل در آخرین کنفرانس Google I\O نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود را معرفی کرد. اندروید 5.0 یا اندروید L، سیستم عامل جدید دستگاه‌های موبایل گوگل است که انتظار می‌رود در تاریخ ۱۰ آبان ماه به صورت رسمی عرضه شود.
تبلیغات

زمانی که گوگل اندروید L را معرفی کرد، منتظر بودیم شبیه به نسخه‌های قبلی که اسم خود را از شیرینی‌ و خوراکی‌ها قرض گرفته بودند، این نسخه جدید سیستم عامل اندروید نیز نامی جدید را برای خود اتخاذ کند. برای مثال همانطور که می‌دانید آخرین نسخه در دسترس از اندروید کیت‌کت نام دارد.

گوگل هنوز هیچ نام رسمی برای Android L تایید نکرده است، اما این کمپانی با کمی راهنمایی به نام رسمی Android Lollipop برای نسخه پنجم اندروید اشاره می‌کند.

android-lollipop-layer-cake

گوگل تصویری گیف از تولد ۱۶ سالگی این شرکت در ۲۷ سپتامبر منتشر کرده که در آن به جای اینکه تعدادی شمع بر روی کیک تولد مشاهده کنیم، آب‌نبات‌هایی حضور دارند که در واقع می‌توان آن‌ها را اشاره‌ای غیر مستقیم به نام اصلی رسمی اندروید نسخه پنجم در زمان انتشار بدانیم. Lollipop به معنی آب‌نبات چوبی است.

در ماه آینده انتظار داریم دستگاه‌های نکسوس جدید گوگل را شاهد باشیم، تبلت نکسوس ۹ و گوشی هوشمند نکسوس ۶ گوگل هر دو دستگاه‌هایی هستند که قرار است با اندروید Lollipop یا آبنبات چوبی رونمایی و عرضه شوند. به احتمال بسیار فراوان غول جستجوی اینترنت نسخه جدید اندروید را برای دستگاه‌های مختلف از تاریخ ۱ نوامبر برابر با ۱۰ آبان ماه عرضه خواهد کرد. گوگل این موضوع را تایید کرده که اولین دستگاه‌های دریافت کننده اندروید جدید، نکسوس‌های این کمپانی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات