یکی از تحلیلگران: اپل در سال مالی 2015 حدود 189 میلیون آیفون خواهد فروخت

یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
کیت بکهام یکی از تحلیلگرانی است که در BMO Capital مشغول به کار است. پس از اجرای مجموعه‌ای از محاسبات، او اکنون تخمین می‌زند که اپل در سال مالی 2015 مجموعا 189 میلیون دستگاه آیفون به فروش خواهد رساند.
تبلیغات

 اجرای تخمین‌های کوتاه مدت به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی و نیز نبود ارقام و آمار مربوط به عرضه‌ی آیفون‌های جدید در چین همچنان بسیار دشوار است اما محاسبه‌ی حدود منطقی برای فروش این دستگاه‌ها تا پایان سال مالی 2015 با روال ساده‌تری همراه بوده است. رگولاتوری چین همچنان مجوز فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را در این کشور صادر نکرده و این در حالی است که چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرف دستگاه‌های هوشمند به شمار می‌رود. سال پیش اولین باری بود که عرضه‌ی رسمی آیفون توسط فروشگاه‌های اپل در کشور چین بعنوان یکی از اولین بازارها آغاز شد.

slopey

گوی سحرآمیز بکهام برای پیش‌بینی فروش 58 میلیون دستگاه آیفون در موعد تعطیلات پایان سال به اندازه‌ی کافی شفاف بوده است که البته اگر فروش مربوط به چین هم در زمان مناسب بر آن اضافه شود می‌توان انتظار رقم بالاتری داشت. بکام انتظار دارد که آیفون 6 نسخه‌ی 4.7 اینچی حدود 70 تا 75 درصد از کل فروش‌های آیفون در سال مالی 2015 را به خود اختصاص دهد. او پیش‌بینی می‌کند که آیفون 6 پلاس در واقع حدود 25 تا 30 درصد از فروش آیفون‌های جدید را در سال آینده در اختیار داشته باشد.

این تحلیلگر ضمن پیروی از اطلاعات بروز شده، پیش‌بینی فروش آیپد را که پیش‌تر 67.8 میلیون واحد تخمین زده بود به 28.3 میلیون واحد تقلیل داد. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که فروش آیپد در سال 2016 نیز همچنان با کاهش روبرو باشد و به رقم احتمالی 56.4 میلیون دستگاه نزدیک شود. بکام می‌گوید که فروش مربوط به آیفون 6 پلاس بخشی از فروش آیپد مینی را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش سهم داخلی خود اپل از فروش این تبلت خواهد شد که البته مساله‌ی بدی قلمداد نمی‌شود. در حقیقت اپل مقدار سود ناخالصی که از فروش هر فبلت آیفون 6 پلاس به جای آیپد 7.9 اینچی به دست می‌آورد را از این طریق حدود 200 دلار افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات