جان کارمک، مدیرفناوری آکیولس: سامسونگ ما را از جهنم توسعه‌ی اندروید عبور داد

یک‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری کنفرانس Connect‌ کمپانی آکیولس، جان‌کارمک، مدیر فناوری این کمپانی به بررسی ریشه‌ای مشکلات تکنولوژیک موجود برسر راه هدست واقعیت مجازی موبایل Gear VR پرداخت که آکیولس در ساخت آن کمپانی سامسونگ را یاری کرده است. در خلال این سخنان، وی نتیجه‌ی همکاری با سامسونگ را بسیار مثبت ارزیابی کرد.
تبلیغات

برای استفاده از هدست واقعیت مجازی آکیولس که هم اکنون در فاز آزمایشی قرار دارد، باید از یک دستگاه پی‌سی به‌منظور اتصال و انجام پردازش‌های مورد نیاز استفاده کرد که نتیجه‌ی آن ایجاد تصاویر در قالب هدست واقعیت مجازی آکیولس است که کاربر با استفاده از آن در دنیای واقعیت مجازی غرق می‌شود. Gear VR سامسونگ نیز چنین قابلیتی دارد با این تفاوت که در این هدست برای انجام پردازش‌های مورد نیاز از یک دستگاه گلکسی‌نوت ۴ سامسونگ استفاده می‌شود.

کارمک پیش از آغاز کار در آکیولس کار با اندروید را تجربه کرده بود، اما به‌دلیل گسترده‌‌ی وسیع و تنوع نسخه‌های اندروید که به تولیدکننده تغییراتی را در آن ایجاد کرده، تجربه‌ی چندان خوبی را از کار با این اکوسیستم ندارد. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

من نکات منفی بسیار زیادی را در مورد توسعه‌ی اندروید تجربه کرده‌ام، که شماری از آن‌ها بنیادی است. از عمده‌ترین مسائلی که منجر به پیشرفت سریع پروژه‌ی توسعه‌ی Gear VR شد، حضور سامسونگ و همکاری با این کمپانی در جریان توسعه‌ی این هدست واقعیت مجازی و استفاده از یک گجت برای پردازش بود.

سامسونگ Gear VR را در جریان برگزاری کنفراس خود در IFA 2014 معرفی کرد و وعده داده تا این هدست‌واقعیت مجازی را در فصل پاییر روانه‌ی بازار کند. کارمک گوگل را نیز به‌دلیل ساخت هدست‌واقعیت مجازی جالب کاردبورد که از تلفن‌های‌هوشمند برای پردازش بهره می‌برد، تحسین کرد.

در جریان برگزاری کنفرانس Connect آکیولس متخصصان این کمپانی پرده از نمونه‌ی دیگری از هدست واقعیت مجازی برداشتند که از جمله‌ی ویژگی‌های جدید آن می‌توان به قابلیت‌های جدید ردیابی حرکت اشاره کرد. کارمک به این نکته نیز اشاره کرد که علاقمندان و دوست‌داران هدست‌های واقعیت‌مجازی بی‌صبرانه در انتظار عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی و حذف شده عناوینی چون کیت توسعه‌دهندگان از روی هدست‌های واقعیت‌های مجازی هستند.

دو مشکل اساسی که هم‌اکنون Gear VR با آن روبرو است، پرش‌های ناگاه تصویر است که دلیل آن رفرش‌ریت پایین ۶۰ هرتزی صفحه‌ی نمایش است. همچنین باید به نبود دوربین ردیابی موقعیت نیز اشاره کرد که هدست واقعیت مجازی ریفت مایکروسافت دارای آن است. تعبیه دوربین ردیابی موقعیت شاید کمی مشکل باشد، اما حل مشکل رفرش‌ریت‌پایین صفحه‌ی نمایش توسط کمپانی‌هایی چون سامسونگ چندان سخت و پیچیده نیست. کارمک مشکل اساسی صنعت واقعیت مجازی را نه کمبود‌های فناوری و تکنولوژیک، بلکه کمبود‌های سخت‌افزاری . صنعتی عنوان کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات