سونی اعلام کرد: ضرر 2.1 میلیارد دلاری در انتظار بخش موبایل

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
سونی در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2014 برلین پرده از نسل جدید تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌های خود تحت سری اکسپریا Z3 برداشت، اما به‌نظر می‌رسد صنعت موبایل روی خوشی به این کمپانی نشان نمی‌دهد، چراکه این کمپانی با انتشار گزارشی پیش‌بینی تحمل ضرری ۲.۱ میلیارد دلاری در بخش تلفن‌های‌هوشمند انجام داده است.
تبلیغات

 این اولین باری نیست که سونی با ضرردهی روبرو است، چراکه کمپانی ژاپنی در چند سال اخیر با این مشکل دست به گریبان بوده است. هرچند سونی در سایر حوزه‌ها چون تولید تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری و همچنین محصولات حوزه‌ی سرگرمی مشکل چندانی نداشته و در این حوزه‌ها عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد، اما به‌نظر می‌رسد همچنان باید در مورد تلفن‌های‌هوشمند و ابزار‌های موبایل تلاش بیشتری کند.

در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۴ میلادی انتظار می‌رفت بخش موبایل سونی با عملکرد مثبتی حاضر شده و حتی با تجربه‌ی رشد در فروش محصولات خود بیش از انتظار ظاهر شود، اما به‌نظر می‌رسد شرایط به خوبی برای این بخش رقم نخورده است. سونی در پی آن است تا با کاهش ریسک و نوسانات خود در بخش موبایل بصورت بهتری در بازار به ایفای نقش بپردازد. شاید سیاست تمرکز بیشتر روی تولید محصولات پرچمدار و کاهش محصولات میان‌رده و پایین‌رده از جمله‌ی سیاست‌هایی باشد که این کمپانی در پیش گرفته است. شاید نتیجه‌ی پیروی از چنین سیاستی تولید محصولاتی چون اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت باشد که نظر مثبت کارشناسان و منتقدان را نیز به خود جلب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات