حالا می‌توانید آلبوم اجباری U2 را از لیست خود حذف کنید

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اگر کنفرانس رونمایی آیفون ۶ را دنبال کرده بودید٬ حتما از هدیه‌ی بزرگی که اپل به همه‌ی مشترکین آیتیونز داد با خبر هستید.
تبلیغات

آلبوم موسیقی گروه U2 به نام آوازهای بی‌گناهی در همان کنفرانس رونمایی و برای ۵۰۰ میلیون حساب کاربری آیتیونز فرستاده شد. اما اخیرا تعداد زیادی از کاربران نسبت به این هدیه‌ی اجباری اعتراض کرده و خواهان ابزاری برای حذف آن از دستگاه خود شده‌اند که اپل نیز این مشکل را حل کرده است.

گروه U2 مسلما یکی از معروف‌ترین گروه‌های راک دنیا است و طرفداران بی‌شماری نیز دارد٬ اما این طبیعی است که همه‌ی کاربران محصولات اپل طرفدار این گروه نیستند و ارسال و دانلود اتوماتیک آلبوم بر روی دستگاه‌های اپلی متصل به آیتیونز٬ شاید برای عده‌ای ناخوشایند بوده است. آلبومی که شاید برای اپل بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته و به گفته‌ی مدیر برنامه‌های گروه U2 پنج سال زمان صرف ضبط و آماده‌سازی آن شده است و اعضای گروه در این مدت با جان و دل خود آن را آماده کردند.

اپل در جواب کاربرین ناراضی٬ ابزاری را منتشر کرد که فرد به وسیله‌ی آن٬ آلبوم را از لیست آیتیونز خود حذف می‌کند. ناگفته نماند اگر کاربر دوباره تصمیم به دریافت آلبوم داشته باشد باید هزینه‌ی آن را پرداخت کند. در هر صورت این آلبوم تا ۱۳ اکتبر رایگان خواهد بود. اپل در مورد پخش گسترده‌ی این آلبوم ادعا کرد که تا کنون هیچ آلبوم موسیقی به اندازه‌ی این اثر به دست این تعداد از مردم نرسیده بود و این یک حرکت انقلابی بوده است.

U2 remove
لینک استفاده از ابزار حذف آلبوم

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر در مورد شکایت برخی کاربرین تحقیقی داشته باشیم٬ متوجه می‌شویم که آنها بیشتر به خاطر این‌که اپل بدون اجازه‌ی کاربر٬ اقدام به دانلود اتوماتیک آلبوم در دستگاه‌های‌شان کرده است اعتراض داشتند. اپل می‌توانست گزینه‌ی دانلود اختیاری را به کاربر نشان دهد ولی ترجیح داد بدون این‌که کاربر بداند٬ دانلود آلبوم را در دستگاه‌هایشان انجام دهد.

آیا شما هم دستگاه اپلی دارید و این آلبوم را ناخودآگاه دریافت کردید؟ واکنش شما چه بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات