مایکروسافت استفاده از نام نوکیا و ویندوزفون را کنار می‌گذارد

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
سال گذشته‌ مایکروسافت کمپانی فنلاندی نوکیا را خرید و این خرید در فروردین ماه سال جاری نهایی شد. از زمان تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت یکی از مهم‌ترین سوالات مطرح شده، وضعیت برند نوکیا و محصولات عرضه شده تحت نام این شرکت بوده است. تا به امروز نیز تلفن‌های لومیا با نام نوکیا عرضه شدند اما حال شواهد خبر از تغییر شرایط می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که از یک سند داخلی کمپانی مایکروسافت به بیرون درز کرده، در آینده‌ی نزدیک شاهد تغییراتی در نام‌گذاری تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی مایکروسافت خواهیم بود. در گوشی‌های آینده‌ی تولیدی این کمپانی دیگر نشانی از برند نوکیا نبوده ولی همچنان شاهد استفاده از نام لومیا خواهیم بود. این گزارش حکایت از این دارد که لومیا ۸۳۰ و ۷۳۰ آخرین تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی است که نام نوکیا را روی خود دارد.

اما این همه‌ی ماجرا نیست، چراکه احتمالاً از این پس شاهد حذف کلمه‌ی فون از عبارت ویندوزفون خواهیم بود و تلفن‌های‌هوشمند تولید شده توسط ردموندی‌ها با عبارت گوشی‌های ویندوزی شاخته خواهد شد. این تغییرات در جهت سیاست مایکروسافت برای استفاده از یک نام برای سیستم‌عامل دسکتاپ و موبایل است. شاید به همین علت است که اچ‌تی‌سی تلفن‌هوشمند ویندوزی خود را با عنوان وان M8 برای ویندوز معرفی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات