آیا نکسوس X گوگل اوایل آبان به بازار عرضه می‌شود؟

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از افراد بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی ششمین گوشی هوشمند سری نکسوس گوگل هستند. طی ماه‌های اخیر شایعات زیادی در مورد این تلفن همراه مطرح بود ولی در نهایت به نظر می‌رسد همه شایعات جدی به موتورولا ختم می‌شوند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق آخرین اطلاعات موجود، موتورولا گزینه اصلی گوگل است. طبق شنیده‌ها از نام نکسوس X در داخل شرکت موتورولا استفاده می‌شود. البته در حال حاضر نکسوس X نام رسمی این تلفن هوشمند نیست ولی ممکن است با این نام هم به بازار عرضه شود. از طرف دیگر  مدل این گوشی XT1100 است.

اما شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چرا این گوشی نکسوس 6 نامگذاری نمی‌شود؟ دلیل این امر مسائل مربوط به نام تجاری است. سال 2010 خانواده‌ی آقای فیلیپ دیک نویسنده‌ی آمریکایی که در سال 1968 کتاب «آیا روبات‌ها رویای ساخت گوسفند الکتریکی را در سر دارند؟» را منتشر ساخته بود، تهدید کردند که گوگل را به خاطر استفاده از نام‌های مورد استفاده در این کتاب تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهند. در این کتاب نکسوس 6 برای روبات‌ها بکار رفته است و طبیعی است که گوگل از این‌گونه مسائل قضایی دوری کند. شاید شما این کتاب را نخوانده باشید ولی به احتمال زیاد فیلم Blade Runner که بر اساس این رمان ساخت شده است را دیده‌ یا حداقل در مورد آن شنیده‌اید. گوگل قصد دارد تا این گوشی‌ را نیز بی سروصدا به بازار عرضه کند و به نظر می‌رسد نکسوس X امسال همزمان با جشن هالووین (9 آبان) معرفی شود.

طبق پیش‌بینی‌ها نکسوس X از نمایشگر 5.9 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و پردازنده‌ی 2.7 گیگاهرتز اسنپ‌دراگون 805 بهره خواهد برد. دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت این گوشی و دوربین 2.1 مگاپیکسلی در قسمت جلویی آن تعبیه می‌شوند. البته تمام این مشخصات فنی فعلا در حد شایعات هستند و هیچ‌یک از موارد فوق بطور رسمی تایید نشده‌اند. همانطور که گفتیم  این تلفن همراه دارای صفحه نمایش 5.9 اینچی خواهد بود که امیدواریم این شایعه نادرست باشد.

نظر شما در مورد نکسوس 6 چیست؟ آیا نکسوسی با نمایشگر 5.9 اینچی را خریداری می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات