رشد 7 برابری بازار گجت‌های پوشیدنی نسبت به سال گذشته

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر در مورد گسترش بازار گجت‌های پوشیدنی تردید دارید، خوب است تا نگاهی به گزارشی که اخیرا Canalys ارائه داده بیاندازید. به نظر می‌رسد بازار گجت‌های پوشیدنی رشد سریعی را تجربه می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این گروه تحلیلگر اعلام داشته است که در نیمه نخست سال 2014 چیزی حدود 4.5 میلیون ساعت هوشمند و دستبند سلامتی به بازار عرضه شده که این رقم رشد 684 درصدی را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

این نکته که اکثر ساعت‌های هوشمند فروش رفته متعلق به سامسونگ بوده‌اند، نکته عجیبی نیست و این غول فناوری با عرضه سریع مدل‌های مختلف ساعت هوشمند از سری Gear، پیشتاز بازار ساعت‌های هوشمند است. بعد از سامسونگ، دو کمپانی Pebble و سونی در رتبه دوم و سوم قرار دارند. Fitbit و Jawbone نیز در زمینه دستبندها به ترتیب رتبه‌های برتر را در اختیار داشته‌اند.

با تمام این تفاصیل هنوز هم بازار گجت‌های پوشیدنی قابل مقایسه با بازار تلفن‌های همراه نیست. تولید کنندگان تلفن‌های همراه تنها در سه ماه دوم سال 2014 حدود 300 میلیون تلفن همراه را به بازار عرضه کردند. عملکرد سریع سامسونگ در اعمال تغییراتی در سری Gear مهر تاییدی بر این نکته بود که این سری محصولات سامسونگ در ابتدا با استقبال مناسبی روبرو نشدند ولی سامسونگ با عملکردی چابک با تولید مدل‌های بعدی موفق به در اختیار گرفتن بازار شد.

به نظر می‌رسد بازار گجت‌های پوشیدنی همچنان داغ بماند، چرا که از طرفی اندروید وِر و ساعت‌های هوشمند مجهز به آن پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند و از طرف دیگر شایعاتی مبنی بر عرضه ساعت هوشمند توسط اپل و مایکروسافت به گوش می‌رسد. بدون تردید نام اپل و مایکروسافت به قدری بزرگ هست که بسیاری از علاقه‌مندان این دو شرکت مشتاقانه منتظر گجت‌های پوشیدنی آنها باشند.

نظر شما در مورد گجت‌های پوشیدنی چیست؟ آیا انقلاب بعدی دنیای تکنولوژی مربوط به ابزارهای پوشیدنی خواهد بود؟ تا یادمان نرفته در صورتیکه به گجت‌های پوشیدنی علاقه دارید، شاید بد نباشد تا سری به پازل این هفته زومیت بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات