استیوبالمر از هیئت مدیره‌ی مایکروسافت نیز کنار رفت

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
استیوبالمر پس از کنار کشیدن از سمت مدیرعاملی کمپانی مایکروسافت، تیم بسکتبال لس‌آنجلس کلیپرز را از آن خود کرد. به‌نظر می‌رسد مدیریت این تیم مستلزم صرف وقت بیشتری است، چراکه بالمر به‌منظور مدیریت بهتر این تیم بسکتبال، از هیئت مدیره‌ی ردموندی‌ها نیز کنار کشیده است، اگرچه وی همچنان خبر از نگه‌داشتن ۴ درصد از سهام خود داده است.
تبلیغات

این تصمیم روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به ساتیانادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت علنی شده است. استیو بالمر در خصوص کناره‌گیری از هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت چنین اظهار نظر کرده است:

با توجه به اداره‌ی تیم کلیپرز در کنار تدریس و فعالیت‌های اجتماعی که وقت بسیاری از ساعات روزانه را به خود اختصاص می‌دهد، وقتی برای رسیدگی به امور مربوط به هئیت‌مدیره باقی نمی‌ماند. با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین اغاز فصل جدید مسابقات NBA همزمان با آن، جدایی من از هیئت‌مدیره بسیار موثر خواهد بود.

 بالمر ۵۸ ساله چندی پیش با پرداخت ۲ میلیارد دلار تیم بسکتبال لس‌آنجلس کلیپرز را از آن خود کرد. استیو بالمر روز دوشنبه در میان گردهمایی هزاران تن از هواداران این تیم بسکتبال در ورزشگاه خانگی آن، Staples Center با همان فریادها و مشت‌های گره کرده حاضر شده و از هواران تیم پذیرایی کرد. این مدیر کهنه‌کار که سابقه‌ی فعالیتی ۳۴ ساله در ردموند دارد از این کمپانی جدا خواهد شد. بالمر در سال ۱۹۸۰ میلادی به مایکروسافت پیوسته و در کنار بیل‌گیتس قرار گرفت و در سال ۲۰۰۰ نیز به صندلی مدیرعاملی در این کمپانی تکیه زد.

تصمیم وی برای کناره‌گیری از هیئت‌مدیره‌ی این کمپانی تاحدودی تعجب برانگیز است، چراکه این تصمیم ۱۲ ماه پس از تغییر مدیرعامل در این کمپانی ۳۹ ساله انجام پذیرفته است. این تصمیم می‌تواند از تنش‌ میان دو نگرش مختلف در هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت پیشگیری نماید، چراکه ساتیا نادلا درصدد گذار کمپانی از یک کمپانی با تمرکز روی پی‌سی‌ها و به سمت ابزار‌های موبایل است.

یک سال گذشته استیوبالمر اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی مایکروسافت کناره‌گیری خواهد کرد. با این حال وی یکی از بزرگ‌ترین سهامداران مایکروسافت است که ۴ درصد از سهام این کمپانی را با ارزشی معادل ۱۵ میلیارد دلار در اختیار دارد. وی با اشاره به نگه‌داشتن سهام مایکروسافت خود را در سود، زیان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده سهیم دانسته و همچنین این سهم را برای تصمیماتی که در آینده اتخاذ خواهد کرد، نگهداری خواهد کرد.

سهام مایکروسافت ارزشی برابر ۴۵.۳۳ دلار دارد که در مقایسه با دوران مدیریت بالمر رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات