الگوریتم دیزنی اشیا مختلف با اشکال متنوع را به فرفره تبدیل ‌می‌کند

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
یقیناً در صورتی که در دوران کودکی با فرفره بازی نکرده باشید، حتماً تصاویری از آن را دیده یا با عملکرد آن آشنا هستید. دیزنی الگوریتمی توسعه داده که با استفاده از آن می‌توان هر نوع حجمی را با اشکال مختلف بصورت یک فرفره چرخاند، بطوریکه این جسم بدون مشکل همچون فرفره به چرخش خود ادامه دهد.
تبلیغات

 متخصصان دیزنی الگوریتمی توسعه داده‌اند که با استفاده از آن می‌توان تمامی اشیا را به فرفره تبدیل کرد. این متخصصان اعلام کرده‌اند که می‌توان پیش از تولید اشیایی که می‌خواهیم قابلیت چرخش داشته باشند، کل شکل آن را بررسی کرده و مرکز جرم آن را طوری تنظیم کرد که قابلیت پایداری در حالت چرخش را داشته باشد، به بیان بهتر این الگوریتم با بررسی ساختار سه‌بعدی حفره‌هایی را در درون شی مورد نظر ایجاد کرده و سپس با استفاده از پرینت سه‌بعدی که از این شی تهیه می‌شود، می‌توان شی مورد نظر را همچون یک فرفره مورد استفاده قرار داد. متخصصان دیزنی یک قوری و همچنین یک فیل را که به نظر در حال رقص است به یک فرفره تبدیل کرده‌اند.

 هرچند تولید اشیایی با چنین قابلیتی به خودی خود جذاب است، اما می‌توان از الگوریتم در کاربردهای دیگری نیز استفاده کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به بررسی ساختار مجسمه‌ها و انواع اشیایی اشاره کرد که نیازمند یاری گرفتن از قطعات کمکی برای قرار گرفتن بصورت ثابت هستند. برای مثال با استفاده از این الگوریتم می‌توان پیش از ساخت مجسمه‌های شهری آن‌ها را به بهترین شکل ممکن بهنیه ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات