کورتنا از این پس از داده‌های سرویس فوراسکوئر برای پیشنهاد مکان‌های عمومی به شما استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد مایکروسافت به بهره‌گیری از سرویس فوراسکوئر در جستجوها و نقشه‌های خود اکتفا نکرده و برنامه‌ی گسترده‌تری برای آن در سر دارد. از این پس کورتنا، دستیار صوتی ویندوز فون قادر است به اطلاعات ارائه شده توسط فوراسکوئر دسترسی داشته باشد.
تبلیغات

 پیش‌تر گفته بودیم که مایکروسافت قصد دارد مبلغی معادل 15 میلیون دلار را بر روی سرویس شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان Foursquare سرمایه‌گذاری نماید. Foursquare که یک شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی است در حال حاضر اطلاعات مربوط به بیش از 60 میلیون رستوران، فروشگاه و دیگر مکان‌های عمومی را در شهرهای مختلف جهان گرد آوری کرده است. این سرویس نظرات و امتیازات ارائه شده توسط کاربران به این مکان‌ها را به شکلی جالب توجه در اختیار سایرین قرار داده و به آن‌ها در انتخاب مکان‌های بهتر یاری می‌رساند. اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت شاهد دریافت بازده این سرمایه‌گذاری از طریق ادغام آن با کورتنا است.

آنگونه که به نظر می‌رسد، این تغییر موجب ارائه‌ی پیشنهادهای قابل شخصی‌سازی بر اساس نزدیک‌ترین رستوران، فروشگاه یا مکان عمومی به محل فعلی و تاریخچه‌ی حساب شما توسط دستیار صوتی مایکروسافت می‌گردد. بنا بر توضیح Winbeta، به دلیل آنکه بروزرسانی‌های کورتنا بر روی سرورهای مایکروسافت صورت می‌گیرد، شما ملزم به دریافت هیچ بسته‌ی اضافی بر روی گوشی مبتنی بر ویندوز فون خود نخواهید بود و دستیار صوتی گوشی بصورت خودکار از هم‌اکنون این ویژگی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

cortana foursquare

همانطور که در تصویر فوق نیز شاهد هستید، کورتنا قادر است بر اساس ترجیح‌های شما که امکان پیشنهادهای شخصی‌سازی شده را فراهم می‌کند به دریافت داده‌های مورد نیاز از فوراسکوئر بپردازد. مایکروسافت پیش‌تر نیز اعلام کرده که برنامه دارد کورتنا را بصورت مرتب دو بار در ماه بروزرسانی کند و این قابلیت، جدیدترین بروزرسانی آن تا کنون محسوب می‌شود.

مایکروسافت همچنین با ارائه‌ی ویدئوی تبلیغاتی جدید خود، توانایی کورتنا را به رخ سیری اپل کشانده و به تمسخر آن پرداخت. ردموندی‌ها در عزم خود جدی هستند و تلاش می‌کنند کمبودهای دستیار صوتی خود را به خوبی پوشش داده و هر روز فاصله‌ی آن را با دو رقیف قدرتمند خود یعنی سرویس Siri و  Google Now کاهش دهند. کورتنا به گونه‌ای طراحی شده که بتواند بصورت واقع‌گرایانه‌ای نقش یک دستیار را برای کاربر ایفا نموده و حتی پیش از اینکه شخص چیزی را از آن درخواست کند، به ارائه‌ی اطلاعات بپردازد. اکنون با توجه به وارد شدن سرویس فوراسکوئر به دایره‌ی اطلاعاتی کورتنا، پیشنهادات ارائه شده توسط این سرویس بهتر و گسترده‌تر از پیش خواهد بود.

با در نظر گرفتن پایگاه داده‌ای عظیم فوراسکوئر در خصوص مکان‌های عمومی و پر مراجعه که توسط خیل عظیم کاربران در سراسر دنیا گردآوری شده، و اطلاع کورتنا از عادت‌ها و ترجیح‌های شما، این دستیار صوتی خواهد توانست ضمن ادغام این دو مهم، بهترین محل‌های مورد علاقه‌ی شما برای غذا خوردن یا تماشا کردن را در اختیارتان قرار دهد. چنین رویکردی، استفاده‌ای فوق‌العاده از هر دو پلتفرم خواهد بود و زمانی که این دو با یکدیگر ادغام می‌شوند، نتیجه منجر به ارائه مجموعه‌ای از پیشنهادهای هوشمندانه می‌شود که وجه تمایز مناسبی برای کورتنا در مقابل سایر دستیارهای دیجیتال به شمار خواهد رفت.

البته هنوز اطلاعات زیادی در خصوص کیفیت و نحوه‌ی عملکرد دستیار صوتی مایکروسافت در این زمینه در دست نیست و لازم است تا موقع آزمایش آن منتظر بمانیم. هرچه باشد این سرویس نیز لازم است آزمایش خود را پس داده و نواقص آن برطرف گردد.

در مجموع آنچه که به وضوح قابل بیان است، پیشرفت روزافزون دستیارهای صوتی و توجه ویژه‌ی شرکت‌های بزرگ به این مخلوقات دیجیتال است. نظر شما در این خصوص چیست؟ دیدگاه خود در خصوص این قابلیت جدید کورتنا را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات